Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Železničný spodok a zvršok

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.



V stavbe zvršku sa v období 1939-1945 používali i naďalej koľajnice tvarov Xa, A a T, pripevnené na drevených (najčastejšie dubových, bukových alebo borových) podvaloch, zvyčajne prostredníctvom rozponových podkladníc. V stykoch sa častejšie uplatnila tzv. mostíková konštrukcia. Novostavané výhybky boli charakteristické perovými jazykmi.

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty