Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia železničnej trate Liptovský Mikuláš


06.06.2016

Dobrý deň, robím príspevok o petícii obyvateľov L. Mikuláša, ktorá požaduje rekonštrukciu železničnej trate tak, ako bola pôvodne plánovaná, teda s jej preložením na južnú stranu diaľnice D1 tak, aby trať neprechádzala mestom, a s vybudovaním novej stanice. Môžem sa spýtať, či zvažujete pri rekonštrukcii aj iný variant? Napríklad ponechať trať v pôvodnej trase? Ak áno, prečo? Bolo by to lacnejšie, rýchlejšie? O koľko? Alebo to súvisí s protestom obyvateľov v L. Mikuláši voči novému mostu, ktorý by viedol k stanici?

Návrh nového mosta cez Váh je súčasťou projektu modernizácie železničnej trate, ktorý sa pripravuje od roku 2006. Návrh mosta je v súlade s platným Územným plánom Mesta Liptovský Mikuláš, jeho podoba bola prerokovaná so všetkými zainteresovanými stranami a ŽSR ako stavebník má na stavbu vydané platné Územné rozhodnutie, ktorého súčasťou je prekládka železničnej trate v oblasti Liptovského Mikuláša, pričom samotná železničná stanica Liptovský Mikuláš sa bude nachádzať v novej polohe a aj nový most cez Váh na Belopotockého ulici. Na nový most je vypracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie, ktorá bola schválená Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v roku 2011 a sú dodané realizačné projekty. ŽSR postupuje v zmysle platného Územného rozhodnutia, v prípade jeho zmeny, alebo úpravy zo strany mesta, by sa ŽSR novou skutočnosťou museli opätovne zaoberať (ŽSR vedia o petícii obyvateľov mesta, avšak zatiaľ nám predložená nebola).

A v akom štádiu je rekonštrukcia úseku trate v okolí L. Mikuláša (Palúdza - L. Hrádok)? Kedy sa začne? Koľko to bude stáť? Ako dlho to potrvá?

Úsek Liptovský Mikuláš – Paludza máme pripravený po stránke projekčnej aj stavebnej (povolenia). Budeme sa uchádzať o jeho spolufinancovanie z prostriedkov OPII, ale aktuálne sa prepracováva štúdia EIA podľa nového zákona.



Právne dokumenty