02.12.2016
- do ktorých staníc by mal najbližšie pribudnúť systém INISS (poprosím uviesť konkrétne stanice)
Handlová- celý informačný systém hlasový a vizuálny - tvorba projektovej dokumentácie (PD)
Ružomberok - Doplnenie informačných tabúľ - rekonštrukcia stavby ŽST Ružomberok – prebieha súťaž na zhotoviteľa diela
Kraľovany - celý informačný systém hlasový a vizuálny – v príprave
Martin - celý informačný systém hlasový a vizuálny – súčasťou rekonštrukcie stavby ŽST Martin – v príprave Vrútky - Doplnenie informačných tabúľ - súčasťou rekonštrukcie stavby ŽST
Vrútky - v príprave
Opatová - celý informačný systém hlasový a vizuálny - v príprave
Zlatovce - celý informačný systém hlasový a vizuálny – v príprave
Nosice - celý informačný systém hlasový a vizuálny - realizácia stavby združenie Nimnica
Považská Bystrica - Doplnenie informačných tabúľ - realizácia stavby združenie Nimnica
Považská Teplá - celý informačný systém hlasový a vizuálny - realizácia stavby združenie Nimnica Lučenec - celý informačný systém hlasový a vizuálny - realizácia stavby, firma AŽD
Sliač Kúpele - celý informačný systém hlasový a vizuálny – prebieha súťaž na PD
Podbrezová - celý informačný systém hlasový a vizuálny - schválená PD
Spišská Nová Ves - Doplnenie informačných tabúľ - spracovaná PD
Výstavba automatického informačného zariadenia pre cestujúcu verejnosť na TEŽ vrátane optickej kabelizácie – v príprave Body vybudovania informačného systému:
Štr.Pleso
Starý Smokovec
Tatranská Lomnica
V.Hágy
Veľký Slavkov
Tatranská Polianka
Pod Lesom
Elektrifikácia Bánovce – Humenné – Spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie (DUR) Body vybudovania informačného systému:
Humenné
Strážske
Michalovce
TIOP Michalovce
Bánovce n. Ondavou
Elektrifikácia Haniska pri Košiciach – Moldava - Spracovaná DUR, Body vybudovania informačného systému:
Hutníky
Veľká Ida
Cestice
Čečejovce
Mokrance Moldava n/B ŽST
- kedy sa začne s rekonštrukciou nástupíšť, koľajiska a trakčného vedenia v žst. Pov. Bystrica a Pov. Teplá Žst Považská Bystrica:
Práce na trakčnom vedení už prebiehajú, betónujú sa základy pre stĺpy trakčného vedenia.
Práce na železničnom zvršku a spodku už prebiehajú, začali zdemontovaním koľají 4b, 4c. Práce na nástupištiach (a tiež dopravných koľajách) začnú 02/2017. Žst Považská Teplá:
Práce na trakčnom vedení začnú 03/2018 Práce na železničnom zvršku a spodku začnú 03/2018 Práce na nástupištiach začnú 08/2018
- kedy sa majú zrekonštruovať staničné budovy na trati NM - Vrbovce (okrem tých, ktoré už úpravami prešli)
V súčasnosti ŽSR na uvedenom úseku nemajú v pláne rekonštrukcie staničných budov.
- kedy sa zmodernizuje žst. Kraľovany a čo sa v rámci nej vybuduje
V žst. Kraľovany ŽSR pripravili projektovo len stavbu: „Výstavba informačného systému pre cestujúcu verejnosť v ŽST Kraľovany“ V prípade zabezpečenia zdrojov by verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa v priebehu r. 2017. Samotná modernizácia stanice však nie je zatiaľ v pláne, nepripravujú sa projektové práce, bola spracovaná štúdia realizovateľnosti, ktorá stanovuje podmienky modernizácie
- kedy prebehne rekonštrukcia žst. Žilina zriaď.st. a žst. Žilina a čo sa v rámci nich vybuduje ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina
Charakter stavby je jednoznačný – železničná trať so svojou infraštruktúrou. Ide o uzlovú železničnú stanicu. Modernizácia železničného uzla Žilina je nevyhnutná pre vytvorenie tranzitného železničného koridoru v smere sever – juh a východ – západ, spĺňajúceho požiadavky technických špecifikácií pre interoperabilitu konvenčných železničných systémov Európy. Je dôležitým bodom pri prechode prevádzky na ekonomicky výhodnejšiu striedavú elektrickú trakciu s jednofázovým systémom 25 kV, 50 Hz a pre plnohodnotný prechod na dispečerské riadenie zmodernizovaných traťových úsekov. Stavebné a technické riešenie stavby je dané požiadavkami na trate zaradené do siete medzinárodných železničných koridorov, keďže železničný uzol Žilina je križovatkou dvoch vetiev týchto koridorov. Požiadavky sú definované jednak legislatívou EÚ – hlavne Technickými špecifikáciami pre interoperabilitu, európskymi technickými normami a následne harmonizovanými národnými technickými normami a v konečnom rade rezortnými zákonmi a predpismi regulujúcimi stavbu a prevádzku železničných dráh. Z dôvodu týchto požiadaviek je hlavnou náplňou stavby úplná rekonštrukcia koľají a výhybiek, železničných mostov, nástupíšť, trakčného vedenia so zmenou napájania z jednosmerného na striedavý prúd, železničného oznamovacieho a zabezpečovacieho zariadenia, vybudovanie dispečerského centra pre riadenie vlakov, odstránenie úrovňových priecestí a prechodov a ich náhrada mimoúrovňovými. Všetky nástupiská budú vybudované v zmysle štandardov pre modernizované trate, s výškou nástupnej hrany 550 mm nad úrovňou temena koľajníc. V priestore zrušenej zriaďovacej stanice Žilina v K.ú. Strážov bude zriadená nová zastávka pre cestujúcich s názvom zastávka Žilina odbočka. V zastávke Žilina odbočka sú navrhnuté dve krajné nástupiská s dĺžkou 250 m, s hranami pri koľajach č. 1 a 2 spolu s prístreškami pre cestujúcich. V osobnej stanici Žilina budú 3 ostrovné nástupištia a 1 krajné pri priebežných dopravných koľajach a 2 krajných a 1 jazykového nástupiska pri kusých koľajach nástupištia budú prekryté s bezbariérovým prístupom osôb s obmedzenou mobilitou taktiež aj na zastávke Žilina odbočka. V ŽST Žilina bude vybudované v susedstve existujúcej železničnej stanice nové pracovisko určené pre riadenie dopravy. Najväčšími mostnými objektmi v ŽST Žilina sú rekonštrukcie železničných mostov cez Rajčanku, nový cestný nadjazd v zastávke Žilina odbočka, železničný most cez rieku Váh v Budatíne, železničný most ponad ulicu Kysucká cesta a železničný most ponad predĺženú ulicu 1. Mája v zmysle Územného plánu Mesta Žilina.V rámci predmetnej stavby sa vykonajú protihlukové opatrenia za účelom eliminovania nepriaznivých účinkov hluku z prevádzky železničnej dopravy.
Cestné komunikácie a spevnené plochy sú v stavbe navrhnuté v nevyhnutnom rozsahu, buď ako náhrada za zrušené stavbou, alebo pre prístup a obsluhu nových prevádzok. Okrem týchto objektov budú predmetom stavby účelové komunikácie pre prístup k zastávke Žilina odbočka, k novým verejným podchodom, preložka miestnej komunikácie zabezpečujúcej prístup k rybníkom a chatovej osade v Strážove, preložka parkoviska pri staničnej budove v osobnej stanici a spevnené a manipulačné plochy v okolí prevádzok ŽSR a staničnej budovy ŽST Žilina. Záverečnou činnosťou zhotoviteľa budú vegetačné úpravy. Konkrétne sa zatrávnia svahy nových zemných telies koľají a cestných komunikácií a územie v majetku investora, kde dôjde k odstráneniu existujúcej infraštruktúry (koľaje, budovy, inžinierske stavby). Rovnako sa vykonajú vegetačné úpravy na pozemkoch, ktoré budú slúžiť počas stavby na dočasné depónie zeminy a zariadenia stavenísk. Doba výstavby je 36 mesiacov. Predpoklad ukončenia prác je rok 2021.
- kedy prebehne rekonštrukcia traťového úseku PU - Lúky pod Makytou - št. hranica s ČR a čo sa v rámci nej vybuduje
Na úseku trate Púchov –Lúky pod Makytou – št.hr. SR/ČR. je naplánovaná komplexná rekonštrukcia trakčného vedenia, ktorá sa skladá z troch samostatne realizovateľných stavieb: „Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“, „ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia“ a „ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia“. Účelom stavby je nahradenie existujúceho fyzicky a morálne opotrebovaného trakčného vedenia (1960) a v konečnom dôsledku zmena trakčnej sústavy na ramene Púchov – Lúky pod Makytou – št. hr. SR/ČR. Nové TV bude navrhnuté na izolačnú hladinu 25 kV a do zmeny trakčnej sústavy bude prevádzkované v existujúcej trakčnej sústave 3 kV jednosmerné. Neživé časti trakčného vedenia a ostatné vodivé a čiastočne vodivé konštrukcie a objekty nachádzajúce sa v zóne trolejového vedenia a pantografového zberača, ktoré by sa mohli dostať pod napätie z trakčného vedenia v poruchovom stave, budú ŽST Lúky pod Makytou nepriamo (ukoľajnené cez opakovateľnú prierazku) spojené so zemou trakčnej siete (ukoľajnené) v súlade STN EN 122-1:2011. Vzhľadom na smerové a výškové deformácie koľaje, ako aj na nedostatočnú osovú vzdialenosť koľají, nie je vhodné navrhovať KRTV k pôvodnému smerovému a výškovému vedeniu koľaje. Vzhľadom na túto situáciu vzniká potreba úpravy smerového a výškového vedenia koľají. Zásahy do geometrie koľají v stanici značne menia polohu nástupných hrán. Aby nástupištia vyhovovali platným predpisom a potrebám dopravy, je nutné upraviť nástupnú hranu na všetkých nástupištiach min. dĺžkou 130m.V ŽST Lúky pod Makytou sa vybudujú tri nástupištia s úrovňovým prístupom cestujúcich. Nové prístrešky pre cestujúcich sa vybudujú na zastávke Strelenka na oboch nástupištiach. Na zastávke Lysá pod Makytou bude existujúci objekt zrekonštruovaný. V rámci objektu sa na zastávke Púchov závody navrhujú prístrešky pre cestujúcich na nástupišti č.1 - trojmodulová a dvojmodulová časť ako oceľová konštrukcia so stenami a zastrešením z vlnitého plechu, úprava strešnej krytiny a povrchová úprava prístrešku na nástupišti č.2. Na zastávke Dohňany a Zárečie je prístrešok riešený ako masívna železobetónová konštrukcia so stenami z debniacich tvárnic a železobetónovým monolitickým stropom na oboch nástupištiach.
Z dôvodu ochrany novokladených káblových vedení v predmetnej trase je potrebné viesť káblovú chráničkovú trasu popri koľajach v celom rekonštruovanom úseku. Súčasťou tejto stavby bude aj úprava osvetlenia v ŽST Lúky pod Makytou. Realizácia KR trakčného vedenia a zmeny trakčnej sústavy vyžaduje vybudovanie nových rozvodov nn pre diaľkové ovládanie motorových pohonov odpájačov v ŽST Lúky pod Makytou. Na hranici SR/ČR bude zriadený styk trakčných sústav (neutrálne pole), nakoľko na území SR dôjde k zmene trakčnej sústavy z existujúcej jednosmernej (3 kV) na plánovanú striedavú (25 kV). Na území ČR bude ponechaná jednosmerná trakčná sústava. V stavbe bude vybudované neutrálne pole o dĺžky 55 m a to od žkm 21,038 po žkm 21,093. Návesť 136b vypnite prúd a návesť 137 zapnite prúd bude umiestnená v žkm 20,983 a 21,107. Dĺžka prejazdu vlaku bez odberu elektrickej energie je 124 m.
Predpokladaná doba výstavby
„Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“ je 12 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia“ je 8 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia“ je 10 mesiacov