27.05.2015
Dobrý deň. Chcela by som Vás poprosiť o dve vyjadrenia pre mestské noviny INFO. V akom štádiu sú práce na novom železničnom moste v Trenčíne? Čo je hotové a na čom sa momentálne pracuje?
Na objekte nového železničného mosta pokračujú práce na vrchnej stavbe mostnej konštrukcie letmej betonáže.
V súčasnosti sú ukončené práce na:
... pilieroch 2,3,4,5,7,
... všetkých vahadlách pravého a ľavého mosta,
... pevných poliach medzi oporou piliera č.1 a pilierom č.2 pravého a ľavého mosta,
... rímsach mosta medzi oporou piliera č.1 a pilierom č. 5.
Boli začaté práce na železobetónových konštrukciách záverných stien pre prechodovú oblasť pri opore piliera č.1 Začínajú sa práce na pevnej skruži pre spojenie piliera č. 7 a oporou piliera č. 8 súčasne pre pravý aj ľavý most. Boli tiež ukončené práce na predpínaní tvrdých výstuží od opory piliera č. 1 po pilier č. 5 v pozdĺžnom aj priečnom smere. Boli začaté práce pri zakladaní piliera č.6 v štetovnicovej ohrádzke v toku rieky Váh hĺbkovou tryskovou injektážou.
Ako pokračujú práce na železničnej stanici v Trenčíne – Zlatovciach? Kedy by mala byť hotová a ako by mala vyzerať? Čo bude so starou budovou stanice, počíta sa s jej využitím?
Práce v ŽST Trenčín sú z väčšej časti ukončené, t.č. prebiehajú ukončovacie práce na podchodoch, vrátane montáže výťahov a montáž oznamovacích a informačných zariadení.
V budove ŽST Zlatovce sa upravujú len priestory pre umiestnenie technológie – v súčasnosti prebieha montáž technológie zabezpečovacieho zariadenia SIMIS W.
Obnova koľají v ŽST Zlatovce plánovaná nasledovne:
... nepárna skupina koľají v termíne 4.9-25.10. (etapa 3.1) - 52 dní,
... párna skupina koľají v termíne 25.10.-15.12. (etapa 3.2.1) - 52 dní.
V rámci modernizácie nie je riešená úprava starej budovy stanice.
V ŽST Zlatovce sa buduje prístavba staničnej budovy, ktorá bude slúžiť pre umiestnenie nového zabezpečovacieho zariadenia, momentálne prebieha jeho montáž. Po ukončení výluk v 12/2015 dôjde k jeho spusteniu a tým budú práce v ŽST ukončené. Bude daný do prevádzky podchod, celé koľajisko s novými nástupišťami a oznamovacími zariadeniami pre cestujúcich a iné. Následne zhotoviteľ pristúpi k úprave terénu v súlade s projektovou dokumentáciou, prípadne uvedie terén do pôvodného stavu. Pre ilustráciu dodávame, že ŽST bude počas stavebných prác odvezených 22 000 m3 zeminy a kameniva.
Zároveň Vám musíme pripomenúť, že t.č. je okolie stanice považované za stavenisko až do doby ukončenia všetkých prác.
V rámci modernizácie nie je riešená úprava starej budovy stanice. O jej ďalšom využití rozhodne správca budovy (ŽSR, Oblastné riaditeľstvo Žilina).