| Názov projektu: |
Telgárt – Červená Skala, komplexná rekonštrukcia trate |
||||||
| Kód projektu: | 03I01-29-P13-00001 | ||||||
| Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
| Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
|
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|
|||||||
| Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I003I01-29-P13-00001/2025 / 19.02.2025 |
||||||
| Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
| Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
10 196 337,29 |
||||||
| Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
|
„ZDRUŽENIE MARGECANY“ Vedúci člen: Koľajové a dopravné stavby s.r.o. Košice člen: TSS GRADE a.s |
9 846 702,70 | Zmluva o dielo |
30.12.2024 |
||||
|
Prebieha verejná súťaž |
Stavebný dozor | ||||||
| Začatie realizácie projektu: | 12/2024 | ||||||
| Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 06/2026 | ||||||
| Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|
|||||||
| Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
|
Hlavným cieľom Projektu je zabezpečenie vyhovujúceho technického stavu úseku železničnej trate v dĺžke 4,835 km medzi železničnou stanicou Telgárt a železničnou stanicou Červená Skala (medzi železničnými kilometrami 87,437 – 92,272). Realizáciou stavby sa odstránia riziká vplyvu súčasného zastaraného a opotrebovaného železničného zvršku na bezpečnosť dopravy a prepravy na predmetnej časti trate, keďže sa docielia normatívne parametre železničnej infraštruktúry. Rekonštrukciou príde k zlepšeniu nevyhovujúceho stavu železničného spodku a zvršku a zníženiu nákladov na údržbu oproti súčasne vynakladaným, keďže zrekonštruovaná trať bude vyžadovať bežnú údržbu, ktorú je možné realizovať vo vlakových prestávkach. |
|||||||
| Stav realizácie k 30.09.2025: | |||||||
|
K 01.10. stavbu prevezme externý stavebný dozor BUNG Slovensko s.r.o. Prebiehajú práce na oprave a obnove zárubného múru, ktorý zabezpečuje stabilitu trate v náročnom teréne. Súčasťou stavebných prác je tiež zabezpečenie odvodnenia trate, ktoré zabráni znehodnoteniu železničnej konštrukcie vodou a vlhkosťou. V rámci modernizácie sa zrealizuje aj prečistenie a úprava existujúcich priepustov, ktoré slúžia na odtok dažďovej vody pod železničnou traťou. Prebiehajú stavebné práce na mostoch SO 04.3 –most v km 88,796; SO 04.4 –most v km 89,799; SO 04.5 – most v km 90,517 PS 02 Náhrada nadzemného vedenia (NNV): Stavebné/Technologické práce - budovanie káblovej trasy a zaťahovanie káblov a HDPE trubiek v zmysle projektu |
|||||||
| Finančné plnenie € k 30.09.2025: | |||||||
| Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
|
1 980 046,11 |
0,00 |
0,00 |
1 980 046,11 |
||||


