| Názov projektu: | Nižná Myšľa – Ruskov, komplexná rekonštrukcia koľaje č. 2 | ||||||
| Kód projektu: | 03I01-29-P14-00001 | ||||||
| Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
| Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
|
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|
|||||||
| Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I01-29-P14-00001/2025 / 19.02.2025 |
||||||
| Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
| Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
28 354 754,14 |
||||||
| Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
|
„Združenie Margecany“ Vedúci člen: TSS GRADE, a.s. Člen združenia: OHLA ŽS, a.s. |
27 391 066,81 EUR | Zmluva o dielo |
31.12.2024 |
||||
|
DIPRO Consult, s.r.o. |
519.00 EUR / deň | Stavebný dozor | 15.05.2025 | ||||
| Začatie realizácie projektu: | 13.02.2025 | ||||||
| Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 10/2025 | ||||||
| Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|
|||||||
| Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
|
Predmetom projektu je komplexná rekonštrukcia koľaje čísla 2 v dĺžke 6,596 km z dôvodu nevyhovujúceho stavu, vrátane rekonštrukcie 11 mostov, priepustov a nástupíšť zastávok Bohdanovce a Vyšná Myšľa. Cieľom rekonštrukcie traťového úseku je zabezpečenie vyhovujúceho technického stavu úseku železničnej trate. Realizáciou stavby sa odstránia riziká vplyvu súčasného zastaraného a opotrebovaného železničného zvršku na plynulosť, bezpečnosť dopravy a prepravy na predmetnej časti trate. Rekonštrukciou sa predpokladá zníženie nákladov na údržbu, zlepšenie nevyhovujúceho stavu železničného spodku a zvršku. Výrazným spôsobom sa zlepší technický stav mostných objektov, stavieb a zariadení železničného spodku. Dôjde tiež k zmenám v oblasti zabezpečovacej a oznamovacej techniky, ktoré prispejú k bezpečnosti železničnej dopravy v predmetnom úseku, ale aj zlepšeniu technického stavu trakčného vedenia. V neposlednom rade je dôležitým faktorom aj zvýšenie komfortu v prístupe cestujúcej verejnosti k železničnej infraštruktúre v podobe novozriadených nástupíšť, ktoré budú spĺňať parametre bezpečnostného charakteru. |
|||||||
| Stav realizácie k 30.06.2025: | |||||||
|
Dňa 13. 2. 2025 prebehlo odovzdanie staveniska, na základe ktorého Zhotoviteľ pristúpil k prípravným a následne k stavebným prácam. Medzi realizované činnosti patrí zhotovenie betónových základov pre trakčné podpery, preložky inžinierskych sietí, demontáž oznamovacích zariadení a výstavba nových káblových trás pre rozhlasové zariadenia v staniciach. Zároveň boli na stavenisko dopravené koľajnice a aktuálne prebieha montáž koľajových polí. Na železničnom spodku sa realizujú práce na zhotovení štrkových pilót, úprave svahov a čistení odvodňovacej priekopy. Na mostoch a priepustoch boli vykonané práce na odstraňovaní nánosov a čistení priľahlých vtokov a výtokov. |
|||||||
| Finančné plnenie € k 30.06.2025: | |||||||
| Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
|
0,00 |
0,00 |
268 564,95 |
268 564,95 |
||||


