12.05.2016
Chcel by som sa opäť spýtať na otvorenie podjazdu na Vlárskej - už pár dní je natiahnutá vrstva asfaltu, ale podjazd zostáva zatvorený, pohyb stavbárov nie je vidieť žiadny. Čo sa aktuálne na tejto časti stavby deje, prečo stále nie je podjazd otvorený, a kedy bude? Ako sa podarilo vyriešiť problém s presakujúcou spodnou vodou? Ako bude riešené odvodnenie v prípade väčších búrok? Mnohým ľuďom sa zdá byť cesta v podjazde úzka - majú obavy, či nebude prichádzať ku kolíziám, ak sa v najužšom mieste stretnú dve nákladné autá - bude tadiaľ môcť jazdiť aj nákladná doprava? Ako je riešená cyklodoprava v tomto podjazde - budú môcť cyklisti jazdiť po chodníku? V minulosti ste písali, že v prípade meškania termínov už máte zmluvne podchytené sankcie od zhotoviteľa - akým spôsobom je to nastavené?
Po vyasfaltovaní prvej vrstvy v podjazde museli byť vykonané záťažové skúšky, po doručení výsledkov budú položené ďalšie dve vrstvy asfaltu. ŽSR denne komunikujú so zhotoviteľom a vyvíjajú aktivity, aby sa tak stalo v čo najkratšom možnom termíne.
Problematika presakujúcej spodnej vody bola vyriešená v podobe obnovenia izolácie a pôvodná tzv. „prímurovka“ z tehál bola nahradená armovaným betónom. Zároveň bol zrealizovaný kontrolný vývod do prečerpávajúcej šachty. V prípade zistenia nadmerného, resp. nepretržitého prítoku vody bude ako doplňujúce opatrenie realizovaná trysková injektáž z vonkajšej strany oporných múrov. Odvodnenie je celkovo riešené prečerpávacou šachtou s výkonnými čerpadlami, ktorých výkon je dimenzovaný aj na odvedenie vody počas prívalových dažďov.
Šírkové parametre budúcej vozovky zodpovedajú STN 73 6110 Projektovanie miestnych komunikácií v kategórii MO 8/30, t.j. voľná šírka je 8 m, šírka medzi obrubníkmi je 7 m. V smerových oblúkoch je vozovka rozšírená. Otázku sme konzultovali aj s generálnym projektantom stavby, ktorý vo svojom vyjadrení deklaruje prejazdnosť nákladných automobilov v ktoromkoľvek mieste podjazdu. Pri spracovaní projektovej dokumentácie neboli uplatnené osobitné požiadavky na riešenie chodníka pre cyklistov, t.j. súčasná podoba, resp. technické riešenie chodníka je zrealizované výlučne pre chodcov.
Celková neuspokojivá situácia v plnení termínov odovzdávania stavebných objektov, ku ktorým sa zaviazal zhotoviteľ stavby v Zmluve o dielo, oprávňuje ŽSR k uplatneniu zmluvných sankcií. Detailné podmienky, za akých ŽSR môžu pristúpiť k ich udeleniu sú súčasťou zmluvných dokumentov, ktoré sú verejne dostupné na internete.
