Železnice Slovenskej republiky


ŽSR budú pokračovať v rekonštrukciách železničných staníc a zastávok vo Vysokých Tatrách. ŽST Tatranská Lomnica - revitalizácia áno, predaj nie


18.05.2016

Otázku budúcnosti železničnej stanice v Tatranskej Lomnici riešili v stredu, 18. mája 2016 na spoločnom rokovaní generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni a primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš.

Obyvatelia ani návštevníci Tatier sa nemusia obávať, železničná stanica sa určite nebude predávať. Naopak, čaká ju niekoľko etáp rekonštrukcií, aby získala novú podobu, hodnú modernej stanice 21. storočia.

 „Železničnú stanicu v Tatranskej Lomnici považujeme za integrálnu súčasť tatranského koloritu z hľadiska jej architektúry, historickej hodnoty, cestovného ruchu a tiež dôležitej dopravnej funkcie, ktorú plní voči verejnosti. ŽSR  zrekonštruujú v prvej fáze technicky  nevyhovujúci prechod cez koľajisko, ktorý  v súčasnosti spôsobuje veľké problémy pre cestujúcich.

Pokiaľ ide o samotnú budovu stanice, ŽSR  v blízkej dobe predstavia ďalší postup v oblasti plánovanej revitalizácie, v žiadnom prípade sa však nebude jednať o formu odpredaja“, uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni.

V minulosti mala byť revitalizovaná formou súkromného partnerstva, žiadna z troch vypísaných súťaží však neskončila podpisom zmluvy.

Generálny riaditeľ ŽSR a primátor Vysokých Tatier prebrali aj problematiku malých staníc, ako aj plány na rekonštrukciu zastávky Tatranská Polianka a zastávok Tatranských elektrických železníc.

Dohodli sa tiež, že na detailné posúdenie aktuálneho stavu týchto staníc a zastávok v blízkej dobe zorganizujú spoločné výjazdové rokovanie priamo vo Vysokých Tatrách.

 ,,Hodnotím pozitívne, že pán generálny riaditeľ si v krátkom čase po uvedení do funkcie našiel čas na to, aby sme sa porozprávali o problémoch, ktoré sú v takom významnom stredisku ako sú Vysoké Tatry. Som rád, že sme sa rozprávali o tom stave, ktorý je z hľadiska revitalizácie železničných staníc. Dnes sú zrekonštruované v podstate dve – Starý Smokovec a Štrbské Pleso a chceme, aby sa pokračovalo aj v ďalších, predovšetkým Tatranská Lomnica a Tatranská Polianka. A chceme, aby sa postupne revitalizovali aj zastávky TEŽ. V tomto roku by sa mali revitalizovať tri – Nový Smokovec, Dolný Smokovec a Popradské pleso, ktorý je v najhoršom stave a postupne aby sme každý rok revitalizovali zhruba dve až tri zastávky. Najviac nás bolí tá Tatranská Lomnica, je predmetom kritiky, pretože je nárast zhruba osem percent každoročne návštevníkov Vysokých Tatier a chceme, aby cestovali železnicou, lebo je to národný park. Na druhej strane musíme im k tomu vytvoriť podmienky, aby sa cítili pri cestovaní dobre. Keď som niekde na stanici a nemá to tú úroveň , nemá to prechody pre vozíčkarov, pre mamky s kočíkmi, tak asi opäť bude nespokojnosť a kritika a tomu sa chceme vyvarovať“, uviedol primátor Ján Mokoš po stretnutí na Generálnom riaditeľstve železníc v Bratislave.

 Železničná stanica v Tatranskej Lomnici bola vybudovaná v roku 1895, do správy ŽSR bola zaradená v roku 1910. Po roku 1937, kedy bola stanica obnovená tu  pravidelne premávajú vlaky.


Zvukový záznam

Nahrávka tlačovej správy




Zvukový záznam

Nahrávka tlačovej správy




Právne dokumenty