10.05.2016
Chcel by som Vás požiadať o poskytnutie bližších informácií o histórii stavania i ukončenia bývalej železničnej trate Rimavská Sobota - Poltár. Kedy sa začalo s výstavbou trate?
S výstavbou trate sa začalo v roku 1912 a trvala približne dva roky.
Kto mal na starosti výstavbu, koľko stála jej výstavba a koľko pracovníkov pracovalo na výstavbe?
Stavba trate bola vydaná na základe zákonného článku XIX/1912 nariadením č. 19978/912.III.21 stavebnej firme Bratia Grϋnwalfovci a Schiffer z Budapešti.
Trať dlhá 29,9 km mala 3 stanice a 3 zastávky. Jej výstavba stála 368 200 Korún.
Údajom o počte pracovníkov na stavbe nedisponujeme. Tieto údaje skončili v archívoch v Budapešti, ktorý v minulosti vyhorel.
Je známe aké množstvo podvalov a koľko ton koľají sa použilo na trať?
Z našich záznamov vieme, že na trati bolo 40 700 KS drevených podvalov a 2730 ton koľajníc.
Kedy bola spustená prevádzka a rovnako, aj kedy bola pozastavená a neskôr aj ukončená?
Prvá časť trate Ožďany - Poltár bola sprevádzkovaná 6.11.1913. Celá trať 23.11.1913. Zastavenie prevádzky bolo od 1.10. 2000 a trať bola zrušená nariadením Ministerstva dopravy 3.5.2007.
