01.06.2016
Kedy budú dokončené inžinierske siete tak, aby mohla byť spustená prevádzka kúpaliska?
Pôvodný termín ukončenia stavebných prác spojených pri preložkách inžinierskych sietí bol stanovený najneskôr do 31.05.2016. V súčasnej dobe sme boli zhotoviteľom stavby informovaní o potrebe predĺženia tohto termínu cca o 3 týždne (najneskôr do 20.06.2016) ako dôsledku mimoriadnych, nepredpokladaných udalostí. Ide predovšetkým o oneskorenie dodávky prečerpávacej stanice, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou realizácie splaškovej kanalizácie. Toto oneskorenie obmedzilo pokračovanie zemných prác na ostatných inžinierskych sieťach, nachádzajúcich sa úrovňovo vyššie ako je poloha splaškovej kanalizácie, avšak vedené v tej istej trase. Sú to inžinierske siete vodovodu, plynovodu, verejného osvetlenia a oznamovacích rozvodov. Zmena oproti pôvodnému projektovanému návrhu nastala aj v spôsobe uchytenia sietí na moste. Zaznamenali sme tiež dodatočne uplatnenú požiadavku budúceho správcu vodovodu a kanalizácie - Trenčianskej vodárenskej spoločnosti, ktorá vyjadrila nesúhlas s liatinovým materiálom plynového a vodovodného potrubia. To má tiež vplyv na zmenu projektovej dokumentácie, a teda aj celkový termín odovzdania inžinierskych sietí.
Vo februárových termínoch sa píše o predčasnom užívaní v termíne Máj 2016 - aký je reálny termín, prečo to mešká a kedy by mohol byť most daný do predčasného užívania?
V súčasnej dobe zhotoviteľ stavby pripravuje jeden z najzložitejších technických úkonov na mostnej konštrukcii, ktorým je tzv. dodatočné predpínanie. Všetky na moste vykonávané práce sú realizované za jeho prevádzky i keď v polovičnom profile mosta. Táto skutočnosť má podstatný vplyv na samotný priebeh prác, čo však zhotoviteľ mohol zohľadniť pri tvorbe záväzných termínov na predčasné užívanie, ktorým je mesiac máj 2016. Je zrejmé, že tento termín dodržaný nebude. Znamená to, že charakter premávky v podobe semaforov zostane naďalej zachovaný. Podľa oznámenia zhotoviteľa stavby, reálny termín, kedy bude tento stavebný objekt komplexne pripravený na odovzdanie do predčasného užívania je september 2016.
Poprosím tiež o info k dokončovaniu podjazdu Pred poľom-termín užívania je rovnako máj 2016 - v akom stave sú práce, prečo meškajú, aký je dôvôd? Kedy bude tento podjazd daný do užívania?
V zmysle Dodatku č.1 k Zmluve o dielo je termín predčasného užívania podjazdu Pred Poľom stanovený najneskôr do 31.05.2016. Časový sklz pri plnení tohto termínu bol spôsobený zistenou nedostatočnou hĺbkou uloženia inžinierskych sietí v majetku a správe spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel- distribúcia, ktorá zabezpečovala prostredníctvom vlastných dodávateľských kapacít preloženie týchto sietí, resp. uloženie do normou stanovenej hĺbky tak, aby po vybudovaní budúcej pozemnej komunikácie nedošlo k ich poškodeniu vplyvom prevádzky vozidiel. Výrazný podiel na oneskorení má aj preukázaná nedostatočná únosnosť podložia, pričom táto konštrukčná vrstva musela byť sanovaná a nahradená novým materiálom s lepšími geotechnickými vlastnosťami, ako aj dodatočným dobetónovaním pod pozemnou komunikáciou. Uvedenie podjazdu do režimu predčasného užívania predpokladáme v 24. týždni.
Ako majú Železnice zadefinované zmluvné pokuty od zhotoviteľa v prípade nedodržania termínov?
Vedenie ŽSR sa vzniknutou situáciou ohľadne prác na modernizácii III. etapy dôsledne zaoberá. Opakované neplnenie jednotlivých termínov, stanovených v dodatku č. 1, považujeme za závažný nedostatok, ktorý má negatívne dopady na celú stavbu modernizácie. Prvoradá je otvorená komunikácia so zhotoviteľom na dennej báze, s cieľom zrýchliť a zefektívniť práce na stavebných objektoch v požadovanej kvalite. ŽSR riešia aj otázku zmluvných pokút a sankcií, ktoré sú aj predmetom zmluvy o dielo s príslušným zhotoviteľom stavby, je však potrebné vyhodnotiť mieru zavinenia jednotlivých subjektov pri neplnení daných termínov. ŽSR prosia obyvateľov Trenčína o trpezlivosť a pochopenie, pri dostavbe jednej z najväčších a najdôležitejších stavieb modernizácie železničného koridoru.
