01.10.2015
Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o informácie k Čiernemu mosteku - do redakcie nám pravidelne chodia mejli od ľudí - pýtajú sa na to, prečo sa na tomto úseku nič nerobí, napriek tomu, že je zatvorený od marca - pribudli tam len dve jamy a bol odstránený asfalt. Podľa názoru ľudí, ktorí bývajú v tejto štvrti sa na stavbe nič nepohlo, zákaz prejazdu áut extrémne komplikuje dopravu. Niektorí vodiči už tento zákaz nedodržujú, a pod Čierny mostek jazdia. Naposledy ste sa vyjadrili, že práce začnú v septembri - nič sa tam však nedeje, v jamách rastie metrová burina. Prečo sa v tomto úseku nepracuje? Aký význam má uzavretie mosteka na viac ako pol roka? Neuvažujete pomôcť ľuďom a spojazdniť tento úsek - hoc len v jednom smere ráno - do mesta - a v opačnom popoludní?
Na mieste sa po zrušení komunikácie pracovalo na inžinierskych sieťach, ktoré sú časovo veľmi náročné. Bolo potrebné zosúladiť stav určený z podkladov správcov, skutočnú polohu sietí na mieste a tieto doplniť resp. upraviť projektovú dokumentáciu. Po tlakovej skúške novej preložky vodovodu prebehla dezinfekcia potrubia a od začiatku 38. týždňa je potrubie pripravené na prepoj. Tento prepoj realizuje Trenčianska vodárenská spoločnosť, ako správca siete. Zo strany zhotoviteľa bola vydaná objednávka k tomuto prepoju. Termín prepoja sa zosúlaďoval tak, aby bolo zásobovanie vodou pre časť Orechové zabezpečené z ostatných vetiev vodovodnej siete a aby samotná realizácia bola hotová do konca tohto týždňa. Naše možnosti na urýchlenie konania správcu siete sú veľmi obmedzené. V danej dobe prebiehali práce aj na opačnej strane „Čierneho mosteku“ pri zadnej bráne areálu Old Herold. K prácam bolo potrebné rozšíriť výkop do miesta, kde bola dočasná komunikácia. Z toho dôvodu nebolo možné udržať dočasnú komunikáciu v prevádzke.
Ďalším dôvodom uzavretia dočasnej komunikácie bol výjazd vozidiel stavby z areálu Old Herold, ktorý na prevádzkovanú dočasnú obchádzkovú trasu popod Čierny mostek nebol možný pre zlé rozhľadové a smerové pomery pri zadnej bráne areálu Old Herold. Tento bol potrebný kvôli prácam na oporných stenách (v podstate pokračovanie opornej železobetónovej steny, ktorú je dnes vidno na Orechovom) v areáli Old Herold medzi železničnou traťou a budovami liehovaru a nových železničných mostoch ponad podjazd na ulici Vlárska. Práce na tejto výstavbe nemohli miestni obyvatelia vidieť, nakoľko je za násypom železničnej trate. Bez uzavretia „Čierneho mosteka“ by sa nedali realizovať.
Žiadna panelová cesta alebo ďalšie dočasné otvorenie komunikácie popod Čierny mostek sa nebude realizovať. Čierny mostek bude plne nahradený novým podjazdom na ulici Vlárská.
Stavenisko je riadne označené zákazom vstupu. Nakoľko obyvatelia v danom mieste jazda aj napriek zákazu, musia počítať s faktom, že v prípade akéhokoľvek poškodenia vlastného vozidla, prípade dopravnej kolízie s pracovnými strojmi, nebudú chránený žiadnou „poistkou“. Všetky prípadné škody na vlastnom majetku, zrealizovaných prácach alebo strojoch budú musieť hradiť z vlastných zdrojov.
Záverom chceme doplniť, že uzavretie dočasnej obchádzkovej komunikácie bolo odsúhlasené všetkými dotknutými orgánmi.
Vzniknuté komplikácie nás mrzia. Z toho dôvodu venujeme maximálnu pozornosť prácam na podjazde Vlárska, ktorý takmer úplne odstráni všetky dopravné komplikácie.
Ďakujem za info - ešte Vás chcem poprosiť o doplňujúcu info k podjazdu Vlárska - podľa najnovších info by sa mal už tretí krát posunuť termín dokončenia - hovorí sa o apríli budúceho roka - viete túto info potvrdiť, príp uviesť príčiny ďalšieho odkladu?
Ukončenie prác na podjazde Vlárska bude v zmysle Zhotoviteľom predloženého harmonogramu stavby v termíne apríl 2016. K posunutiu termínu ktorý sa uvádzal (4Q/2015) došlo z dôvodu geologickej anomálie v mieste čerpacej šachty zrážkových vôd, ktorá je najhlbším miestom podjazdu a spôsobila prítok spodnej vody do stavebnej jamy. Tento fakt nepredpokladala ani projektová dokumentácia. K utesneniu sa momentálne využívajú špeciálne hmoty na báze polyuretánov.
