Železnice Slovenskej republiky


Železničná tarť Trenčín-Chynorany


19.03.2015

Dopočul som sa že v tomto roku sa chystá preložka trate Trenčín-Chynorany. Chcel by som sa spýtať že kedy a v ktorom úseku, medzi akými zastávkami by sa to malo zrealizovať. Navrhoval by som ešte v stanici Mníchova Lehota vybudovať samovratné  výhybky. Privítali by to mnohý cestujúci a bolo by to dobré a jednoduchšie. Takisto aj zrušiť pomalé úseky medzi Soblahovom a Trenčianskym Jastrabím. Stačí aby vlak pískal.Napr. v úseku Trenčianske Jastrabie-Mníchova Lehota je tiež pomalá jazda a myslím si že zbytočne, pretože to priecestie je dosť priehľadné.

V rámci stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá)“ bude modernizovaný úsek od žkm 49,990 172 po nžkm 51,494 940 s dĺžkou 1,505 km t.j. od cestného mosta cez rieku Váh  na  ceste I/61 do ŽST Trenčín. V celom úseku bude použitý  vyzískaný koľajový rošt z terajšieho medzistaničného úseku Melčice – Zlatovce. Úpravy zabezpečovacieho zariadenia sa budú týkať iba väzby na nové elektronické zabezpečovanie zariadenie v Trenčíne. Výluka trate Trenčín – Trenčianska Turná na zriadenie železničného zvršku a napojenie na železničnú stanicu Trenčín je plánovaná v prvom štvrťroku 2016. 

Vybudovanie samovratných výhybiek na takejto  trati  a v jednej stanici by bolo neefektívne.

Trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti v úseku Mníchova  Lehota – Trenčianske  Jastrabie je na železničnom  priecestí v   km 31,097 a  v km 33,737, v úseku  Mníchova Lehota – Trenčianska Turná je na železničných priecestiach v km 37,431,  km 38,748,   km 39,231,  km  42,408 sú zavedené v zmysle predpisov ŽSR, z hľadiska nepriaznivých rozhľadových pomerov vodičov cestných motorových vozidiel



Právne dokumenty