27.03.2015
Prosím Vás o zodpovedanie niekoľkých informácií do novín Dukla (okres Svidník)...
- Dievčina, ktorá v pondelok ráno cestovala vlakovou prepravou do Svidníka, mala problém sa vôbec dopraviť...Prišla do Kysaku cez spoločnosť Regiojet, ale vlakový prípoj železničnej spoločnosti už vraj cestujúcich pre 5-minútové meškanie nepočkal, pričom druhýkrát sa podľa nich bežne čakalo. Okrem toho mali výluku spojov. Ďalší mali zhruba o hodinu, pričom čakanie môže niekomu spôsobiť problém. Nastal konflikt medzi prepravcami, na ktorý doplatili práve cestujúci?
-Mladá študentka a ostatní cestujúci by radi vedeli, prečo ich vlak nemohol počkať napriek výluke spojov a či je pravdou, že osobáky nemôžu čakať, ako jej povedal jeden výpravca.
Na železničnej sieti Železníc Slovenskej republiky, Bratislava (ŽSR) platia prísne bezpečnostné predpisy. Zamestnanci ŽSR, v tomto prípade riadiaci dopravu, nemôžu konať svojvoľne. Uskutočnenie prípoja je nariadené predpisom (pomôckou Grafikonu vlakovej dopravy - GVD) „Čakacie časy a opatrenia pri meškaní vlakov osobnej dopravy“, ... čl. 2.4 a nasledovné články (vydaným Železničnou spoločnosťou Slovensko,a.s - ZSSK) záväzným pre zamestnancov ŽSR riadiacich dopravu na dráhe (v tomto prípade výpravca). Z uvedeného vyplýva, že otázku treba smerovať na dopravcov.
Je nám ľúto skúsenosti, ktorú popisujete vo Vašej žiadosti o informáciu. Ale verte, že ŽSR ako správcovi infraštruktúry tiež záleží na spokojnosti cestujúcich, ktorí sú prepravovaní železničnými dopravcami (ZSSK, RegioJet, Leo Express...) ale v tomto konkrétnom prípade Vám nedokážeme pomôcť.