06.05.2015
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali dňa 27.4.2015 komplexne rekonštruovať železničné priecestie v km 115,803 medzi ŽST Trnovec nad Váhom – Šaľa, koľaj č. 1 a 2. Dôvodom rekonštrukcie je nevyhovujúci technický stav konštrukcie priecestia, práce budú trvať do 7.5.2015. Po začatí výluky je priecestie úplne uzavreté až do 8.5.2015 do 18:00 hod. Pre vodičov je osadené dopravné značenie pre obchádzkovú trasu.
Vykonávané práce počas výluky:
- zarezanie a búranie asfaltu, naloženie a odvoz na vopred určené miesto,
- odstránenie ochranných a žliabkových driev,
- montáž koľajových polí R 65 na inventárnych koľajniciach,
- rezanie koľají,
- trhanie pôvodných koľajových polí (KP) na drevených podvaloch, naloženie a odvoz na skládku, následná demontáž KP,
- odstránenie a odvoz vyzískaného starého štrkového lôžka,
- zriadenie sanačnej vrstvy s geomrežou a podkladnej časti koľajového lôžka, zhutnenie,
- vloženie nových KP,
- doplnenie štrkového lôžka z výsypných vozňov s úpravou pre strojné podbitie,
- smerová a výšková úprava koľají pre v= 30 km/h,
- druhé podbitie v oblasti priecestia pre v= 50 km/h,
- výmena inventárnych koľajníc R 65,
- zváranie koľají (montážne a záverné zvary)
po 3. dňoch stabilizácie koľajového lôžka:
- 3. podbitie koľají,
- zriadenie základu pre osadenie záverných múrikov priecestnej konštrukcie,
- opätovné zhutnenie štrkového lôžka,
- osadenie záverných múrikov priecestnej konštrukcie na podkladovú betónovú vrstvu,
- montáž zosilnenej priecestnej konštrukcie typu STRAIL,
- asfaltovanie priecestia.
Počas výlukových prác idú všetky vlaky v obidvoch smeroch po susednej koľaji popri pracovnom mieste maximálne rýchlosťou 50 km/hod. Z tohto dôvodu je predpokladané meškanie vlakov osobnej dopravy približne 6 minút.
Rekonštrukcia je financovaná z vlastných zdrojov ŽSR v plánovanom objeme 108 000 €.