26.06.2015
Dobrý deň, prosím Vás o vyjadrenie k vybudovaniu železničnej zastávky na Morovnianskej ceste v Handlovej.
- Je pre železnice táto zastávka zaujímavá z hľadiska získania nových cestujúcich?
- Koľko ľudí sa prepraví vlakom z Handlovej do Prievidze (za týždeň)?
- Je táto trať rentabilná pre železnice?
- Koľko vlakov premáva na trati a ako často? Nejaké zaujímavosti z tejto trasy, napr. názvy vlakov?
- V akom štádiu je momentálne príprava na výstavbu zastávky?
- Aký je predpokladaný rozpočet na výstavbu zastávky?
- Čo všetko sa vybuduje, pripadne čo projekt zahŕňa?
- Mesto Handlová v minulosti už malo vypracovanú projektovú dokumentáciu na vybudovanie zastávky, ktorú podľa slov primátora aj poskytlo, nie je možné tuto dokumentáciu použiť? Ak nie, tak prečo?
Odpovede:
1., 2. a 3. – otázky nepatria do kompetencie ŽSR, obráťte sa prosím priamo na dopravcu, ZSSK Slovensko.
4. Na trati Prievidza - Horná Štubňa v súčasnom GVD (grafikon vlakovej dopravy) jazdí 7 párov vlakov osobnej dopravy denne a 2 páry vlakov osobnej dopravy v pracovné dni. Na uvedenej trati jazdia ešte 4 vlaky nákladnej dopravy denne a 3 vlaky nákladnej dopravy 3x za týždeň.
5. V súčasnosti opakovane prebieha VO (verejné obstarávanie) na spracovateľa projektovej dokumentácie (PD).
6. Predpokladaná hodnota zákazky na vypracovanie PD je vo výške 132 640 EUR.
O predpokladaných nákladoch na samotnú výstavbu zastávky je v tejto chvíli predčasné hovoriť vzhľadom na prebiehajúce verejné obstarávanie ešte len na PD.
7. Investičné zadanie zahŕňa nasledovnú objektovú skladbu : železničný zvršok, nástupište, 3x železničné priecestia, úpravu priecestného zabezpečovacieho zariadenia, prístrešok pre cestujúcich, osvetlenie zastávky, trafostanica, rozvody nízkeho napätia, prístupové komunikácie vrátane osvetlenia, demontáž nadzemného telefónneho vedenia, vysokonapäťového vedenia, prípojka pre trafostanicu, mobiliár, káblová trasa, informačný systém. Tieto stavebné objekty a prevádzkové súbory sú predmetom investičného zadania pre spracovanie projektovej dokumentácie stavby.
8. Vzhľadom na to, že uvedená projektová dokumentácia nespĺňala potrebné náležitosti, ŽSR rozhodli o spracovaní novej PD, ktorá by zohľadňovala všetky požiadavky na vybudovanie novej zastávky v zmysle všetkých noriem a zákonných podmienok.
