02.07.2015
Prosím Vás o vyjadrenie k otázkam v súvislosti s rokovaním vlády v Ružomberku (24. 6. 2015).
- Na základe návrhu uznesenia vlády verejné obstarávanie na dodanie projektovej dokumentácie a na realizáciu automatického informačného zariadenia pre verejnosť a na realizáciu rekonštrukcie výpravnej budovy železničnej stanice Ružomberok by malo začať do 31. 12. 2015.
Čo sa týka obstarávania informačného zariadenia pre verejnosť, ŽSR vypracovali investičné zadanie na stavbu A14021 „Výstavba automatického informačného zariadenia pre cestujúcu verejnosť v ŽST Ružomberok“. Následne sa pripravuje proces verejného obstarávania (VO) na výber projektanta, pričom zhotovenie projektovej dokumentácie (PD) a inžinierska činnosť je odhadované na cca 4 mesiace. Po schválení PD a vybratom zhotoviteľovi je možné takúto stavbu zrealizovať v priebehu 3-4 mesiacov. PD na rekonštrukciu výpravnej budovy ŽST Ružomberok je spracovaná, zabezpečuje sa inžinierska činnosť k vydaniu stavebného povolenia. V rámci tohto procesu bude prebiehať aj príprava procesu VO na výber zhotoviteľa realizácie stavby.
- Je tento termín reálny, stihnete to dovtedy?
K uzneseniu vlády začať verejné obstarávanie na dodanie projektovej dokumentácie a realizáciu automatického zariadenia pre verejnosť a realizáciu rekonštrukcie výpravnej budovy železničnej stanice Ružomberok, uvádzame, že v prípade, že nenastanú neočakávané komplikácie pri príprave PD ako aj vybavení inžinierskej činnosti, považujeme termín a úlohu v zmysle uznesenia vlády zatiaľ za reálne procesy
- Aké sú dôvody realizácie tohto projektu?
Zlepšenie informovanosti cestujúcej verejnosti a skvalitnenie kultúry cestovania
- Predpokladané obdobie realizácie projektu a prác, predpokladaná cena projektovej dokumentácie, automatického informačného zariadenia pre verejnosť a rekonštrukcie stanice, zdroje financovania? Koľko rokov má budova žel. stanice v Ružomberku, resp. kedy bola postavená?
Financovanie z vlastných zdrojov ŽSR, realizácia projektu a prác v r. 2016, cena za PD a realizáciu informačného zariadenia a realizácie rekonštrukcie budovy ŽST bude známa až z procesov VO. Budova stanice bola postavená v roku 1871.
- Verejné obstarávanie na projektovú dokumentáciu pre stavbu Modernizácia trate Žilina - Košice, úsek Kraľovany - Liptovský Mikuláš podľa výsledkov schválenej štúdie realizovateľnosti by malo začať do 31. 3. 2017.
- V akom štádiu je príprava modernizácia trate na tomto úseku a aký je jej cieľ?
- Predpokladané obdobie trvania prác na úseku, odhadované náklady na projektovú dokumentáciu, na modernizáciu trate a staníc (ktorých) na úseku K-LM, zdroje financovania?
PS: Plán modernizácie ďalších úsekov a staníc medzi Žilinou a Košicami do, resp. po roku 2020:
- dodanie projektovej dokumentácie
- čas realizácie prác
- predpokladané náklady na dokumentáciu a práce
- zdroje financovania
O modernizácií železničnej trate Žilina – Košice úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo), Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, Krompachy (mimo) – Kysak a Kysak (mimo) – Košice bolo rozhodnuté už po vstupe Slovenska do EÚ. V prvej polovici roka 2006 boli podpísané Rámcové dohody na prípravu projektovej dokumentácie (PD). Postupne sa zabezpečujú jednotlivé stupne PD. Na základe požiadavky EÚ, ktorej sa nepozdávajú výstupy zo štúdie realizovateľnosti, ktorej účelom je preukázať opodstatnenosť vynaložených finančných prostriedkov pre výslednú rýchlosť, museli ŽSR dodatočne zabezpečiť vypracovanie novej štúdie realizovateľnosti. Vzhľadom na hospodárne vynakladanie finančných prostriedkov museli ŽSR pri výbere zmluvného partnera (a teda aj pri výbere spracovateľa spomínanej štúdie realizovateľnosti) postupovať v zmysle zákona č.25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov. Verejná súťaž sa uskutočnila a bola podpísaná zmluva so spracovateľom štúdie. V súčasnej dobe sa táto nová štúdia realizovateľnosti spracováva a bude ukončená v termíne 09/2015. Až na a základe výsledkov tejto štúdie sa bude môcť pokračovať v projektovej príprave stavby.
V zmysle záverov zo štúdie realizovateľnosti bude možné pristúpiť k dokončeniu projektových prác a následne k výberom zhotoviteľom stavieb verejnými súťažami predmetných stavieb. Realizácia predmetných úsekov trate by mala byť financovaná až z rozpočtového obdobia EÚ na roky 2014-2020.
