31.07.2015
Radi by sme sa opýtali, kedy osadia ŽSR na Ivánsku cestu rampy, aby už nedochádzalo k tragédiám?
Železničné priecestie na Ivánskej ceste bolo v minulosti vybavené okrem výstražnej svetelnej aj zvukovej signalizácie aj závorami. Bohužiaľ, pre nedisciplinovanosť vodičov boli závory takmer každý týždeň poškodené, zlomene a nefrnkne, preto ZSR pristúpili na základe rozhodnutia vtedajšieho Úradu pre reguláciu železničnej dopravy k ich odstráneniu. Uvedené železničné priecestie je nešťastné riešené z pohľadu cestnej dopravy, keďže priamo na ňom zbiehajú tri smery cestnej dopravy. Aby sa predišlo kolíznym situáciám, bol v jednom smere osadený zákaz odbočenia do ľava, takže auta cez priecestie môžu jazdiť len v dvoch smeroch. Komplexnú situáciu uvedeného železničného priecestia je možné riešiť len v spolupráci s mestom, a to vybudovaním semaforov, ktoré by korešpondovali a boli napojene na výstražnú zvukovú a svetelnú signalizáciu na železnici podľa pripravovaného projektu. V prípade, že sa spusti táto, boli by aktivovane červene svetla na semaforoch.
Osadenie závor na uvedenom priecestí by súčasnú situáciu ešte oveľa viac skomplikovalo, aj vzhľadom na nedisciplinovanosť vodičov, aj na frekvenciu dopravu v danom uzle. V zmysle zákona je základom pre zabezpečené priecestie výstražná zvuková a svetelná signalizácia, závory sú len doplnkovou výstrahou. Ak je výstražná zvuková a svetelná signalizácia v činnosti, žiadny z účastníkov cestnej premávky nesmie v žiadnom prípade vstupovať na železničné priecestie. Aj včerajšia tragická nehoda je bohužiaľ úplne zbytočne zmarený ľudský život. Cyklista totiž vedome vstúpil na priecestie, keď bola dávaná výstraha tak svetelnou, ako aj zvukovou signalizáciou. Štatistiky navyše hovoria, že až 63% nehôd sa stáva na zabezpečených priecestiach a dokonca aj so závorami, kedy vodiči, cyklisti, chodci, motocyklisti svetla aj závory jednoducho ignorujú. Všetky tragické nehody za posledných 10 rokov na železničných priecestiach majú na svedomí práve vodiči, cyklisti, chodci.
