Železnice Slovenskej republiky


ŽSR - modernizácia/ul. Pred Poľom, objazd "Radegast"...


26.01.2015

Na internete sme našli informáciu o termíne ukončenia stavby "Podjazd Pred poľom" - december 2014. Okrem iného, tento termín uvádza aj schválené uznesie mestského zastupiteľstva z dňa 20. januára 2015. Boli sme sa pozrieť na tejto stavbe a zďaleka nevyzerá, že je tesne pred dokončením. Potrebovali by sme od vás vyjadrenie k tejto veci: Prečo stavba nie je dokončená v termíne a kedy teda bude dokončená? 
Ohľadne výstavby ulice Pred polom zhotoviteľ nedodržal termín ukončenia dvoch stavebných objektov:
1. žst Trenčín, nový cestný most na štátnej ceste I/61 nad ulicou  Pred poľom 
2. žst Trenčín, úprava štátnej cestyI/61napojenie  komunikácie  podjazdu ulice Pred poľom. 
Zhotoviteľ uviedol sedem objektívnych dôvodov nedodržania termínu ukončenia, z ktorých najzávažnejšie sú: 
1. Po odkopaní vrchnej vrstvy zeminy bola zistená zvýšená hladina spodnej vody
2. Počas realizácie prác bolo nutné upraviť dokumentáciu k realizácii stavby oporných múrov a chodníkov podchodu
3. na základe stanoviska SPP bolo nutné zmeniť postup prác pri kotvení pilotovej steny, ktorá sa nachádza v súbehu s plynovodom, vrátane vybudovania chráničky plynovodu v danom úseku
4. Pri odkrývaní zeminy vznikli vynútené prekládky rozvodov vody a plynu v priestore kruhového objazdu pri Radegaste
5. Po odkrytí zeminy bolo zistené nevhodné podložie a bolo potrebné ho vymeniť za vhodné.
Uvedené dôvody neboli zavinené žiadnou zo zúčastnených strán, išlo o objektívne dôvody, ktoré ŽSR ako investor akceptovali, nakoľko sú závažné z hľadiska budúcej bezpečnosti a spoľahlivosti samotnej stavby. 
Na základe uvedeného sa 18. decembra  uskutočnilo  ústne pojednávanie vo veci  zmeny stavby pred jej dokončením zo strany zhotoviteľa spojené s obhliadkou priamo na mieste. Na ústnom pojednávaní boli zo strany účastníka konania vznesené námietky proti konaniu. ŽSR nateraz očakáva rozhodnutie príslušného stavebného úradu o konaní o zmene termínu dokončenia stavby.
ŽSR s dodávateľom rokoval o bezodkladnom dokončení uvedených dvoch objektov po rozhodnutí stavebného úradu. Očakávame, že by to malo byť v jarných mesiacoch 2015. 
ŽSR chápu, že stavba je najmä obyvateľmi pozorne sledovaná, keďže na dlhý čas sú značne obmedzení v komforte bývania a cestovania, avšak ide o náročnú stavbu obrovského rozsahu, na ktorej sa môžu vyskytnúť aj nepredpokladané skutočnosti. Tieto neboli zavinené žiadnou zo zúčastnených strán. 
Celá stavba modernizácie železničnej trate Trenčín - Zlatovce má vyše 570 prevádzkových súborov  a stavebných objektov. Čo sa týka týchto dvoch konkrétnych stavebných objektov,  na dokončenie celej stavby nemajú tieto čiastkové zdržania  žiadny vplyv ani finančný, ani časový, ako sme Vás už informovali. Rozhodujúci je termín dokončenia v zmysle platnej zmluvy, verejne prístupnej v CRZ, a ten nie je nijakým spôsobom ohrozený.




Právne dokumenty