12.01.2015
Obraciam sa na Vás s otázkami, ktoré sa týkajú modernizácie železničného uzla v Čiernej nad Tisou.
V akom štádiu je modernizácia?
V r. 2001 – 2012 bola realizovaná modernizácia stanice Čierna nad Tisou v rozsahu modernizácie časti širokého rozchodu a časti normálneho rozchodu a v tom najmä železničný zvršok, železničný spodok, trakčné vedenie, zvážny pahorok, brzdy.
Na pokračovanie modernizácie uzla Čierna nad Tisou bola uzatvorená rámcová zmluva na projektovú prípravu celkovej modernizácie železničného uzla zo dňa 18.09.2009. Prvou čiastkovou zmluvou bola v roku 2011 uzatvorená dodávka projektovej dokumentácie (PD) iba na modernizáciu koľaje normálneho rozchodu č. 52, ktorá bola aj zrealizovaná.
Od toho času sa celková modernizácia uzla Č n/T zatiaľ nepripravuje, v procese verejného obstarávania je iba ďalšia časť stavby: ŽSR, Modernizácia PPS Čierna nad Tisou, infraštruktúra prekladiska – koľaje a rampy s nákladom 8,7mil €.
Aká bude cena obnovy?
Vzhľadom k tomu, že v súčasnosti sa nepripravuje ešte žiadna projektová dokumentácia, nie je teda určený rozsah modernizácie, nie je možné ani stanoviť predpokladanú cenu za modernizáciu stanice.
V akom časovom horizonte sa plánuje obnova?
Železnice SR plánujú financovanie modernizácie stanice Čierna nad Tisou z prostriedkov fondov EÚ, zaradenie projektu na financovanie z prostriedkov EÚ bude zrejmé až po schválení zoznamu projektov zo strany EK.
Čo všetko zahŕňa modernizácia?
Predpokladáme že modernizácia bude zahŕňať odstránenie havarijných stavov koľají a výhybiek nezrealizovanej časti širokého a normálneho rozchodu, koľajové napojenie na terminál v Dobrej, rampy, koľajové brzdy, trakčné vedenia, technické a technologické objekty pre prekládky komodít, cestné komunikácie, vnútro závodné komunikácie, zabezpečovacie a triediace zariadenie.
Aký je dôvod modernizácie železničného uzla v Čiernej nad Tisou?
Hlavným účelom modernizácie stanice Čierna nad Tisou je modernizácia morálne a technicky zastaranej infraštruktúry. Zo súčasného technického a technologického stavu vyplýva, že technický stav a technologická úroveň zariadení, koľajísk, výhybiek a podobne vyžaduje vzhľadom na svoj zastaraný a nenormový stav postupnú modernizáciu.