26.01.2015
Dobrý deň, Strana SaS dnes informovala o začatí vyšetrovania projektu výstavby železničného mostu v Trenčíne v hodnote takmer 250 miliónov eur OLAFom. Objednávateľom boli Železnice SR. Podľa poslancov vo verejnom obstarávaní zvíťazilo Združenie Pod Brezinou napriek tomu, že ich ponuka bola o 45 miliónov eur drahšia než ďalšia ponuka v poradí. Chcem Vás požiadať o reakciu.
ŽSR nepoznajú predmet podania, ktorým sa SaS obrátila na európsky vyšetrovací úrad. Na základe dostupných informácií z tlačovej správy SaS usudzujeme, že ide o 12 km úsek stavby: Modernizácia Železničnej trate NMV-Púchov, ŽKM 100.500-159.100 do 160 km/h-III.etapa (úsek Zlatovce -Trenčianska Teplá), v rámci ktorej je most, uvedený v tlačovej správe, len jeden z vyše 570 prevádzkových súborov a stavebných objektov modernizácie tohto úseku.
ŽSR sú presvedčené, že súťaž na túto zákazku sa uskutočnila v súlade so všetkými zákonnými podmienkami.
Pri eurofondoch existuje predpoklad korekcií – v prípade, že budú udelené, bude ich znášať vaša spoločnosť?
Vašu otázku považujeme za predčasnú.
Sú ŽSR presvedčené, že súťaž na túto zákazku sa uskutočnila v súlade so všetkými zákonnými podmienkami?
Áno.
Prečo vyhrala drahšia ponuka?
Po vylúčení jedného uchádzača vyhrala najlacnejšia ponuka.
Splnilo konzorcium referenčnú podmienku o predchádzajúcom postavení 200-metrového mosta s pevnou jazdnou dráhou?
Áno, splnilo.
Je v poriadku, že je v konzorciu firma, s ktorou sa spája podozrenie, že mohla za pád jej dvoch mostov?
V čase vyhodnocovania ponúk, nenastali žiadne zákonné dôvody na vylúčenie uchádzača zmieneného v tlačovej správe strany SAS zo súťaže.