26.01.2015
Potrebovala by som informácie k žel.priecestiu pri stanici v Šarišských Michaľanoch. Závory sú nefunkčné. Dôvod a odkedy je takáto situácia? V čom je problém ,že pri prejazde vlaku sa nespúšťajú? Ide o dosť frekventované miesto v obci ,kt. prechádzajú aj deti a v smere od predchádzajúcej stanice Veľký Šariš vlak nevidieť pre zákrutu ,je riešenie tejto situácie ?Kedy teda budú závory opäť sfunkčnené ? Zaujímalo by ma koľko vlani ste mali doprav.nehôd na úseku PO - Lipany kde došlo k stretu vlaku a osobného auta a či to boli všetko priecestia bez závor ?
Uvedené priecestie je vybavené priecestným zabezpečovacím zariadením (PZZ) s automatickou činnosťou.
Z dôvodu nespoľahlivej činnosti spúšťacích úsekov PZZ, kedy nebolo garantované spustenie výstražného stavu pre užívateľov pozemnej komunikácie, bolo PZZ dňa 27.5.2014 vypnuté z činnosti a v zmysle ustanovení predpisov ŽSR Z1 a Z12 označené prenosnými dopravnými značkami informujúcimi o vypnutí PZZ.
Zároveň bolo začaté verejné obstarávanie zhotoviteľa projektovej dokumentácie, ktorá by riešila dôvody nespoľahlivej činnosti PZZ.
V súčasnosti už prebieha posudzovanie a schvaľovanie spracovanej projektovej dokumentácie a po jej schválení začne verejné obstarávanie zhotoviteľa realizácie úprav podľa schválenej projektovej dokumentácie.
Predpokladaný termín realizácie uvedených úprav je koniec marca 2015, v závislosti od časového priebehu verejného obstarávania.
Na traťovom úseku Prešov – Plaveč boli v roku 2014 zaznamenané dve zrážky železničného vozidla s užívateľmi priecestí, ktoré sú zabezpečené priecestným zabezpečovacím zariadením svetelným bez závor. Prvá nehoda bola 28.02.2014 o 16:03 h a druhá nehoda 24.11.2014 o 8:25 h.