15.01.2015
Pri Veľkých Kapušanoch bola dnes ráno nehoda na priecestí: Aké škody vodič spôsobil? Na koľko to zastavilo premávku? Kedy bude priecestie vybavené novou závorou?Podobná nehoda tam bola aj v minulosti? Nebolo možné urobiť opatrenia, aby sa neopakovala?
Dnes dopoludnia o 9.45 hod na železničnom priecestí vo Veľkých Kapušanoch počas uzatvorenia závor došlo k zlomeniu jedného rahna cestným motorovým vozidlom s michalovskou poznávacou značkou. Udalosť vyšetruje železničná polícia v Čiernej nad Tisou. Škoda sa zisťuje. Mimoriadnosť nemala žiadny vplyv na železničnú dopravu. Poškodené rahno bude v krátkom čase nahradené novým.
Zabezpečenie uvedeného železničného priecestia je mechanickými závorami, ktoré obsluhuje pracovník ŽSR. Ide o jeden z najbezpečnejších modelov zabezpečenia železničného priecestia. Vodič má totiž prechádzať cez železničné priecestie max. rýchlosťou 30 km za hodinu a presvedčiť sa, o bezpečnom prejazde cez železničné priecestie. Ak by vodiči, cyklisti, chodci či motocyklisti dodržiavali zákon o premávke na pozemných komunikáciách, v takomto prípade by k žiadnej nehode nemalo dôjsť.
Rahná závor sú konštruované tak, aby v prípade ohrozenia (napr. pre prípad uzatvorenie auta na koľajách medzi dvoma rahnami) bolo možné závoru preraziť bez výrazného poškodenia napr. auta, resp. bez ohrozenia života. V každom prípade by k tomu nemalo dochádzať, je to krajná možnosť, keď stret s vlakom je horšia možnosť, ako poškodenie závor. Z našej skúsenosti bohužiaľ neplatí, že ak je železničné priecestie vybavené výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou, stáva sa na priecestí menej nehôd. Realita je skôr opačná.