21.01.2015
Chcel by som Vás poprosiť o odpovede na nasledujúce otázky. Môžete mi, prosím, napísať údaje o meškaní vlakov? Potreboval by som údaje za jednotlivé spoločnosti na jednotlivých linkách: Linka Košice - Praha (teda na území SR); RegioJet; Leo Express; ZSSK/ČD. Za každého prepravcu by som potreboval údaje od 14.12.2014 do 13.1.2015 podiel vlakov s meškaním a priemernú dĺžku meškania. Rovnako tak aj na linke BA-KE za prepravcov RegioJet a ZSSK. Dá sa potom aj nejako vysvetliť tie jednotlivé meškania, či boli spôsobné z objektívnych príčin, ako napríklad nejaká dopravná nehoda alebo práce na trati pod. Prípadne za aký podiel meškania sú prepravcovia zodpovední a aký podiel ide mimo nich?
Nižšie prikladáme požadovanú analýzu včasnosti vlakov jednotlivých dopravcov na tratiach „Košice – Čadca a späť“ a „Bratislava – Košice a späť“. Do analýzy sú vybrané vlaky najvyššej kategórie jednotlivých dopravcov.
Vlaky včas sú pre štatistické potreby považované vlaky, ktorých meškanie v ich cieľovej železničnej stanici nepresiahlo 5 minút.
Dôvody meškania vlakov sú vo všeobecnosti členené na tri skupiny z pohľadu zodpovednosti.
Prvá skupina sú meškania zapríčinené Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) ako správcom infraštruktúry, najčastejšie sa vyskytujú poruchy na zabezpečovacích a oznamovacích zariadeniach a výlukové práce.
Ďalšiu skupinu tvoria iné príčiny, ako sú nehodové udalosti, vplyv počasia a udalosti, ktoré nie je možné ovplyvniť.
Poslednú skupinu tvoria meškania z príčiny na strane dopravcov, kde ide hlavne o poruchy mobilných prostriedkov (hnacie vozidlá a vozne).
Na meškaní každého vlaku sa podieľajú rôzne faktory, vo väčšine prípadov spadajúce do všetkých troch kategórii, preto nie je možné jednoznačne povedať, ktorý typ meškania je hlavnou príčinou meškaní takého množstva vlakov.
Trať Košice - Čadca a späť (14.12.2014 - 13.1.2015) |
|||||
Dopravca |
Číslo vlaku |
Vlaky celkom |
Vlaky včas |
Percento včasnosti |
Priemerné meškanie v minútach |
Leo Expres |
1350 |
29 |
29 |
100,00% |
0 |
Leo Expres |
1361 |
29 |
26 |
89,66% |
38 |
RegioJet |
1010 |
29 |
23 |
79,31% |
12 |
RegioJet |
1003 |
29 |
16 |
55,17% |
28 |
ZSSK |
240 |
28 |
27 |
96,43% |
12 |
ZSSK |
241 |
28 |
25 |
89,29% |
14 |
Trať Bratislava - Košice a späť (14.12.2014 - 13.1.2015) |
|||||
Dopravca |
Číslo vlaku |
Vlaky celkom |
Vlaky včas |
Percento včasnosti |
Priemerné meškanie v minútach |
RegioJet |
400 |
31 |
15 |
48,39% |
18 |
RegioJet |
401 |
31 |
24 |
77,42% |
11 |
RegioJet |
402 |
31 |
16 |
51,61% |
25 |
RegioJet |
403 |
31 |
20 |
64,52% |
23 |
RegioJet |
404 |
31 |
12 |
38,71% |
28 |
RegioJet |
405 |
31 |
23 |
74,19% |
35 |
ZSSK |
500 |
17 |
14 |
82,35% |
11 |
ZSSK |
502 |
31 |
21 |
67,74% |
24 |
ZSSK |
503 |
31 |
27 |
87,10% |
23 |
ZSSK |
504 |
25 |
23 |
92,00% |
17 |
ZSSK |
505 |
17 |
14 |
82,35% |
18 |
ZSSK |
507 |
31 |
28 |
90,32% |
48 |