Železnice Slovenskej republiky


ŽSR - modernizácia /Trenčín "Čierny mostek"


06.02.2015

Preco prislo k odlozeniu uzavretia Cierneho mosteka v Trencine?

Podľa harmonogramu prác realizácie modernizácie železničnej trate malo na konci januára dôjsť k uzavretiu tzv. „Čierneho mosteka“ na Žabinskej ulici. Jeho uzavretím sa budú meniť aj obchádzkové trasy vozidiel. Keďže dochádza k zmene plánu prác na stavbe, termín uzavretia sa posúva na neskorší termín. To znamená, že aj obchádzkové trasy zostávajú nateraz nezmenené. O novom termíne zmeny Vás budeme včas informovať.

Ake zmeny nastali v planovani?  Co ich sposobilo?

Položené otázky sú nejednoznačné. Vo všeobecnosti  môžeme konštatovať, že veľké problémy pri realizácii jednotlivých objektov robia podzemné inžinierske siete, ktoré sú postupne objavované pri výkopových prácach. Niektoré siete neboli zo strany správcov pri spracovaní projektovej dokumentácie zakreslené vôbec, ak boli zakreslené, boli zakreslené v inej výškovej aj polohopisnej polohe ako bola skutočnosť, stali sa aj prípady, že boli označené iné profily sietí, na ktoré bolo potrebné sa napojiť, čo spôsobilo nutnosť prepracovania projektovej dokumentácie a jej opätovného prerokovania s príslušným správcom.  Proces prerokovania projektovej dokumentácie bol zdĺhavý z dôvodu, že počas spracovania dokumentácie došlo k prerozdeleniu kompetencií medzi  Trenčianskou vodárenskou spoločnosťou  (TVS – pôvodný správca a prevádzkovateľ  vodovodov a kanalizácií, s ktorým boli prerokované všetky pôvodné projektové dokumentácie týkajúce sa preložiek vodovodov) a Trenčianskymi vodárňami a kanalizáciami  (TVK – nový správca a prevádzkovateľ), ktorý má nové požiadavky v rámci technických riešení. Aj  tieto skutočnosti negatívne vplývajú na predĺženie termínu realizácie.

Kedy odhadujete ze by mohlo prist k uzavretiu mosteka ?

Predpokladáme, ak to poveternostné podmienky dovolia,  že k uzatvoreniu mosteka by mohlo dôjsť najneskôr v priebehu apríla 2015.

Posunu sa nejakym sposobom aj dalsie stavby suvisiace s modernizaciu zeleznice v meste?

Vzhľadom na rozsah prác, kedy je realizovaných viac ako 570 stavebných objektov a prevádzkových súborov je bežné, že sa počas realizácie upravuje harmonogram prác, a to napr. aj z dôvodov uvedených v predchádzajúcich odpovediach. V súčasnosti prebiehajú rokovania o úprave harmonogramu stavby tak, aby odzrkadľoval reálny stav na stavbe. Z neho vyplynú termíny začatia a ukončenia jednotlivých stavebných objektov. Konečný termín ukončenia celej stavby však ostáva nezmenený t. j. 02/2016 v súlade so Zmluvou o dielo uzatvorenej medzi ŽSR a zhotoviteľom stavby.

Na vasom webe je vyjadrenie k vybudovaniu sieti na Ostrov http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2015/januar/zsr-modernizacia-trencin-most-na-ostrov-siete-k-letnej-plavarni-....html?page_id=3517

Podla zverejnenych informacii je dost mozne, ze by sa letna plavaren toto leto nestihla sprevadzkovat  - v odpovedi pisete 7 mesiacov od zacatia prac - je februar, zima, prace este nezacali, ak zacnu o mesiac, dokoncenie by bolo v oktobri.. 

Rokovali ste uz o tomto s mestom Trencin? Ake boli zavery s rokovania?

Na Vami uvedenej stránke je uvedené nasledovné:

Pre niektoré stavebné objekty malo Mesto Trenčín vypracované projektové dokumentácie (ďalej len „PD“) a pre niektoré objekty bolo potrebné zo strany Zhotoviteľa stavby zabezpečiť spracovanie príslušných stupňov PD, ako aj zabezpečenie územných rozhodnutí a stavebných povolení. Pre technicky a finančne najnáročnejší stavebný objekt SO 201 Rekonštrukcia mosta, lávky pri starom moste na Ostrov bolo v roku 2014 nutné prepracovať pôvodnú PD zabezpečenú Mestom Trenčín.  V porovnaní s pôvodnými PD vypracovanými VÚIS Mosty s. r. o. a SC STATIK z decembra 2009 nastali zmeny z dôvodu:

1) Zvýšenia zaťaženia, ktoré definuje súbor noriem STN EN (pôvodné projekty boli vypracované podľa noriem STN). Súbor noriem STN EN uvažuje s vyššími hodnotami stálych zaťažení (vlastná tiaž prvkov nosnej konštrukcie) a premenných zaťažení (zaťaženie dopravou, vietor, teplota).

2) Zvýšenia zaťaženia mostnej konštrukcie spôsobené vyrovnaním priehybov a návrhom novej nivelety. V pôvodných projektoch toto uvažované nebolo.

3) Seizmického posúdenia mostnej konštrukcie podľa normy STN EN 1998-2.

4) Zvýšenia zaťažiteľnosti s ohľadom na budúcu výstavbu hotela na ostrove.

Na základe prepracovaných PD bolo na konci roku 2014 pre daný objekt vydané právoplatné stavebné povolenie.

Technologický postup výstavby si vyžiadal dodatočný stavebný objekt SO 14 dendrologický prieskum, v rámci ktorého má byť vykonaný výrub stromov na brehoch pri oporách mosta. Tohto času prebieha  konanie o vydanie povolenia na výrub stromov. Pre všetky inžinierske siete súvisiace s novou letnou plavárňou bola vykonaná inžinierska činnosť na vydanie stavebného povolenia. Na plynovod, prípojku NN, verejné osvetlenie, vonkajšie osvetlenie, oznamovacie rozvody a prekládku slaboprúdu bolo na konci roka 2014 vydané stavebné povolenie. Na objektoch kanalizácie a vodovodu očakávame vydanie stavebného povolenia v najbližších dňoch.  Na ostatných objektoch, ako sú parkovisko a komunikácia pred letnou plavárňou, inžinierska činnosť ešte prebieha. Ak sa nevyskytnú na stavbe nepredvídateľné skutočnosti, predpokladaná doba výstavby je naplánovaná na 7 mesiacov. Realizáciu zhotoviteľ začne ihneď, ako nastane priaznivé počasie.

Opäť ide o reálny stav, ktorý sa premietne do už spomínaného harmonogramu prác. Všetky problémy priebežne konzultujeme s mestom Trenčín. Rokovania sú konštruktívne s cieľom čo najmenej negatívne zasiahnuť do chodu mesta.  





Právne dokumenty