24.02.2015
Dobrý deň, chcem Vás poprosiť o odpovede, prípadne doplnenie. Trať č. 181 Kraľovany - Trstená meria 56 kilometrov. Priemerný čas jazdy je (čas jazdy ... je uvedený pre každý vlak v cestovnom poriadku. Možno Vás zaujíma priemerná rýchlosť: pre konkrétny vlak sa vypočíta: rýchlosť = podiel dráhy a času. Dráha = 56 km; čas pre konkrétny vlak treba odčítať z cestovného poriadku, nájdete aj na našom webe).
Jedenásť nechránených priecestí je príčinou jej zníženia na 30 km/h. Na dvadsať klesá v šiestich prípadoch pre padanie skál. Platia čísla spred dvoch rokov?
Áno.
V rámci hlavnej činnosti plánujeme zvýšiť rýchlosť v oblasti priecestí, kde sú momentálne nevyhovujúce rozhľadové pomery, alebo sa buduje zabezpečenie nechránených priecestí (km 8,187; a 28,414). Mohli by ste, prosím, konkretizovať lokality?
V prípade 8,187 uvádzate Párnicu, ide o priecestie priamo v obci?
Priecestie v km 8,187 na trati Kraľovany – Trstená sa nachádza pred cestnou dopravnou značkou označujúcou začiatok obce Párnica, ako úrovňové križovanie cestnej komunikácie do obce Žaškov (GPS: N 49.191516, E 19.194403).
Priecestie v km 28,414 na trati Kraľovany – Trstená sa nachádza v katastri obce Oravský Podzámok medzi ŽST Oravský Podzámok a železničnou zastávkou Oravský Podzámok zastávka (GPS: N 49.263805, E 19.373781).
V investičnom pláne ŽSR na roky 2015 – 2017 je plánovaná investičná akcia „Výstavba informačného systému pre cestujúcu verejnosť v ŽST Kraľovany“ s predpokladaným ukončením v roku 2016. Mohli by ste konkretizovať, čo všetko zahŕňa informačný systém? A predpokladané náklady? Táto akcia takisto súvisí s dosiahnutím štandardov?
V roku 2015 bude prebiehať verejné obstarávanie, ktorým bude vybratý zhotoviteľ projektovej dokumentácie(PD), ktorá určí čiastku potrebnú na realizáciu tejto investičnej akcie. Po schválení PD následne prebehne verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa realizácie tejto investičnej akcie.
Hlasový a vizuálny informačný systém bude pozostávať z vybudovania informačných tabúľ a staničného rozhlasu, s vyhlasovaním cez dodaný program.
Hlasový a vizuálny informačný systém nie je súčasťou štandardov železničných staníc.
Vlani ste začali so zavádzaním štandardov v 57 staniciach. Z Oravy sa tam dostali Kraľovany a Oravský Podzámok (dúfam, že som pozerala dobre). Koľko finančných prostriedkov ste vyčlenili na dosiahnutie štandardov, aký je harmonogram v prípade týchto dvoch staníc?
Na dosiahnutie štandardov v ŽST Kraľovany je predpoklad v roku 2015 vyčleniť z prevádzkových prostriedkov 91.300 EUR a celkové investície do roku 2019 by mali dosiahnuť sumu viac ako 320.000 EUR.
Na dosiahnutie štandardov na ŽST Oravský Podzámok je predpoklad v roku 2015 vyčleniť z prevádzkových prostriedkov 15.000 EUR.