09.12.2015
Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji je zavedený od 1. novembra, avšak do dnešného dňa nefunguje naplno, a k tomu prispieva aj absencia predajných automatov a označovačov cestovných lístkov na železničných staniciach a zastávkach, a tak nie je možné plnohodnotne využiť tarifu IDS BK vo vlakoch predovšetkým z tarifných bodov, kde nie je zabezpečený predaj lístkov. Chcel by som sa informovať, kedy ŽSR zabezpečia prístup a uvoľnia začiatok výstavby týchto stavieb na svojom majetku, teda kedy budú osadené na staniciach a zastávkach predmetné zariadenia? Taktiež úplne chýba informačný systém, tak by som sa chcel informovať o stave projektu informačného systému IDS BK. Aké územie (ktoré obce) bude pokryté informačným systémom IDS BK? Budú informačné tabule osadené zvlášť aj na autobusových a aj na želeničných staniciach a zastávkach? Na akej báze, z akého centra budú riadené systémy pre autobusy a pre vlaky? Zabezpečí sa centrálny dispečerský riadiaci systém pre prevádzku celého systému pre spoločnosť BID a.s., alebo to bude riadené od ŽSR? V akom časovom horizonte sa plánuje výstavba a spustenie prevádzky celého informačného systému IDS BK na kompletnom dotknutom území?
ŽSR uzatvorili nájomné zmluvy s Bratislavským samosprávnym krajom za účelom umiestnenia predajných automatou a označovačov cestovných lístkov v nasledovných 29 železničných staniciach a zastávkach:
Bratislava hl. stanica, Bratislava-Vinohrady, Bratislava-Predmestie, Bratislava-Petržalka, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Lamač, Bratislava-Rača, Železná studienka, Devínske Jazero, Devínska Nová Ves, Svätý Jur, Šenkvice, Báhoň, Velký Biel, Podunajské Biskupice, Nové Košariská, Miloslavov, Vajnory, Ivanka pri Dunaji, Pezinok, Pezinok zastávka, Senec, Réca, Bernolákovo, Malacky, Plavecký Štvrtok, Zohor, Veľké Leváre, Závod.
Stavebné náležitosti a osadenie predajných automatov, ako i označovačov je v kompetencii Bratislavského samosprávneho kraja. Ostatné otázky treba adresovať na BID.as.
