15.04.2015
Bývam pri Žiline a doprava ako celok ma zaujíma (ako koníček). Cestujem už od mojich 14-tich rokov a to mi bude 48 rokov. Cestovával som vlakom ako študent a teraz už skoro len autom. A pretože ma doprava zaujíma, tak aj na týchto cestách snažím sa sledovať všetko čo sa týka dopravy a jej napojenie na okolie. V poslednom čase bola modernizovaná železničná trať Žilina – Krásno nad Kysucou a s ňou aj zástavky na tejto trati. A preto by som sa chcel opýtať, pre koho bola modernizovaná železničná zastávka Brodno – Rudina? Podotázka - kto takto nezmyselne umiestnenú zastávku navrhol modernizovať a či aj tá dotyčná osoba potom celú túto rekonštrukciu nevyuživajúcej zastávky zaplatila.
- Zastávka Brodno, ako aj zastávka v Rudine, Dunajove a Ochodnici, boli modernizované v rámci stavby „ŽSR, Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou“, podľa platnej a schválenej projektovej dokumentácie, ktorú vypracoval generálny projektant stavby, spoločnosť SUDOP Košice, a.s. Dokumentácia bola v štádiu prípravy riadne prerokovaná so všetkými dotknutými stranami (obcami, mestami, organizáciami, ako aj štátnymi orgánmi). Následne bola dokumentácia schválená, v tom čase Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT SR) (t.č. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR SR)). Na základe schválenej projektovej dokumentácie boli vydané stavebné povolenia príslušnými stavebnými úradmi. Bez potrebných povolení by nebolo možné stavbu realizovať. Realizácia prác bola ukončená 18.11.2011. T.č. na stavbu plynie 5 ročná zmluvná záruka.
- Stavba bola financovaná z Operačného programu Doprava 2007 – 2013, Prioritná os č. 1 – Železničná infraštruktúra, Opatrenie č. 1.1 Modernizácia a rozvoj železničnej infraštruktúry združením „Žilina – Krásno“.
- Železnice Slovenskej republiky, Bratislava t.č. neuvažujú s premiestnením, alebo vybudovaním novej zastávky v danom úseku. Pripomíname, že predmetná zastávka sa nachádzala na tomto mieste ešte pred modernizáciou a že umiestnenie tarifného bodu (zastávky) bolo prerokované aj so Železničnou spoločnosťou Slovensko, vtedy jediného osobného prepravcu.
