03.09.2014
Dobrý deň, v súvislosti s tendrom na štúdiu realizovateľnosti širokorozchodnej železnice by som chcel poprosiť o zodpovedania niekoľkých otázok za ŽSR ako jedného zo štyroch zakladateľov spoločného podniku Breitspur.
Ako hodnotíte výsledok tendra, kde zvíťazilo konzorcium Bernard-Obermayer-Valbek s cenou necelých 6 miliónov eur?
Tender stále nie je ukončený, takže až do jeho ukončenia nie je možné sa k jeho priebehu vyjadrovať.
Niektorí odborníci túto cenu pre TASR spochybnili, že je príliš nízka a nereálna. Ako vnímate takéto hodnotenie? Považujete cenu za dostatočnú vzhľadom na očakávaný objem prác?
Viď odpoveď č.1.
Neúspešné konzorciá zvažujú podanie námietky z dôvodu podľa nich nereálnej ceny i vlastníckeho prepojenia spoločnosti Valbek a Prodex, ktoré boli v rozdielnych konzorciách. Navyše Valbek vo víťaznom konzorciu nemá žiadnu referenciu z hľadiska železničných prác. Považujete takéto námietky za oprávnené? Môžu podľa vás skomplikovať realizáciu celého projektu predĺženia širokorozchodnej?
Viď odpoveď č.1.
Väčšina novej trate pôjde cez Slovensko, v rámci spoločného podniku máte štvrtinový podiel. Je naša pozícia v tomto projekte adekvátna?
Odpoveď na túto otázku by mala dať práve zmienená štúdia.
Podľa informácii TASR je hodnota nášho podielu v spoločnosti 5 miliónov eur. Je už táto suma splatená?
Výška splateného podielu ŽSR je 1, 5 mil. €, ŽSR navýšili podiel v auguste o ďalších 1,5 mil. €, tento podiel zatiaľ nie je splatený.