Železnice Slovenskej republiky


Ba uzol - rôzne informácie


25.11.2014

Zmena systému elektrifikácie železničnej trate Púchov - Žilina na 25 kV 50 Hz je zahrnutá v projekte "ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina pre rýchlosť do 160 km/hod."?
V projektovej dokumentácii  Púchov - Žilina sa realizujú prvky TV tak, aby po prepínaní boli všetky komponenty pripravené na prepnutie na striedavý prúd. Zmena celého systému elektrifikácie železničnej trate od Púchova po Žilinu 25 kV 50 Hz bude ukončená až zrealizovanou stavbou „ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina - Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina“. Predpoklad zahájenia realizácie tejto stavby je cca rok 2018, predpoklad zmeny systému je cca rok 2022.
E
lektrifikácia zel. trate Devínska Nová Ves - Marchegg: - systém bude 25 kV 50 Hz (ZSR) alebo 15 kV 16,7 Hz (ÖBB) ? - miestom styku el. systémov bude zel.st. Devínska Nová Ves, štátna hranica alebo až zel.st. Marchegg - obdobne ako v zel.st. Bratislava-Petržalka?
Predmetný úsek žel. trate bude prevádzkovaný trakčnou sústavou 25 kV, 50 Hz s elektrickým delením na št. hranici. Trakčné vedenie bude ukončené v mechanickom delení pred mostom na štátnej hranici. Styk medzi SR a RR bude na hranici vytvorený neutrálnym poľom. 
Aký je časový horizont úplného odstránenia (resp. aspoň z uzla Bratislava) koľajových obvodov frekvencii 25 a 50 Hz z trati ZSR, ktoré sú prekážkou prevádzky veľkej časti moderných HDV (napr. Taurus r. 1116 a 1216 ÖBB) na Slovensku?
V súčasnosti sa pripravujú technické podklady pre riešenie odstránenia danej problematiky, pričom začiatkom r. 2015 plánujeme zahájiť prípravu PD a v priebehu r. 2015 po ukončení PD (v závislosti od stanovenia technických parametrov) by bola zahájená realizácia. 
Aký je časový horizont výstavby "novej" zel. st. Bratislava filiálka ? Počíta s neskoršou možnosťou predĺženia do zel.st. Bratislava-Petrzalka?
Stavba "ŽSR, Bratislava Predmestie - Bratislava filiálka - Bratislava Petržalka (prepojenie koridorov)", ktorý rieši výstavbu stanice Filiálka bol vyradený z Operačného programu Doprava 2007 - 2013 a v súčasnosti je zastavený. O jeho ďalšom  pokračovaní sa rozhodne na základe výsledkov Štúdie realizovateľnosti Bratislavského uzla, na ktorú sa v súčasnosti pripravujú súťažné podklady. 
Vlakové súpravy fy LeoExpress (Stadler FLIRT) už disponujú všetkými potrebnými povoleniami pre prevádzku na tratiach ZSR?
Áno, majú všetky povolenia pre prevádzku na tratiach ŽSR.




Právne dokumenty