Železnice Slovenskej republiky


ŽSR - modernizácia/Trenčín/most


06.05.2014

Pozrel som si správy uverejnené v MediaRoom-e týkajúce sa výstavby železničného mosta  v Trenčíne, niečo som našiel ale predsa len zopár otázok mi ostalo:
Uvítal by som informáciu o tom, aký je aktuálny stav výstavby mosta /posledná info je z marca, noviny vyjdú 5 mája - kam sa posunula výstavba mosta?
Aktuálny stav SO (stavebný objekt)  30.33.01 Traťový úsek Zlatovce - Trenčín, nový železničný most cez Váh:
Na Orechovskej strane Váhu  je dokončená časť mostovky piliera č.2 pre koľaj č.2. Pripravuje sa jej spojenie s mostnou oporou č.1 na brehu, t.j. dokončenie prvého mostného poľa. Začala sa tiež montáž betonárskeho vozíka na pilieri č.5, hotový je zárodok na pilieri č.3 (zárodok je časť mostovky,  ktorá je uložená priamo na pilieri) a vo výstavbe je zárodok na pilieri č.4. Na opačnom brehu Váhu sa betónujú  steny opory č.8. V najbližších dňoch sa začne betonáž  najväčšieho mostného piliera č.7.
Koľko eur stála výstavba mosta doteraz? 
K SO 30.33.01 boli k dnešnému dňu  (t.j. 5.5.2014) zo strany zhotoviteľa predložené faktúry v celkovej hodnote  9 569 484,78 € (z celkovej sumy 23 198 911,13 €).
Čo bolo počas výstavby najkomplikovanejšie? 
Na túto otázku nie je možné dať jednoznačnú odpoveď. Každá stavba mosta cez rieku naráža na množstvo problémov (tečúca voda, spodná voda, geológia, a pod.). Jeden z najkomplikovanejších problémov bolo osadenie prvého betonážneho vozíka, nakoľko tvar mostovky železničného mosta nie je štandardný, preto tam vzniklo viacero ťažkostí s kotvením a osadením vozíka. 
Zaznamenali ste počas výstavby nejaké ťažkosti, nepredvídané udalosti?
Ako odpoveď na predchádzajúcu otázku. 
Čo sa týka termínu ukončenia výstavby - ten zostáva bez zmeny?
Termín výstavby mosta je bez zmeny, to znamená, že predpoklad ukončenia samotných prác na moste je prvá polovica roku 2015, nasledovať bude vystrojenie mosta v rozsahu vybudovania trakčného vedenia, železničného zvršku – pevnej jazdnej dráhy, kabeláže a protihlukovej steny.
Aké sú plány ZSR so súčasným, existujúcim starým mostom? Existujú info o tom, že sa z neho plánuje vybudovať most pre peších, resp. cyklistov - budú sa ZSR nejakým spôsobom podieľať na tejto prestavbe? 
Prípadné úpravy mosta nie sú predmetom stavby modernizácie trate. O využití pôvodného mosta už prebehli a budú prebiehať rokovania medzi zástupcami mesta Trenčín a zástupcami ŽSR. Vzhľadom k postupu stavebných prác  priamo v meste  je aj otázka využiteľnosti mosta a revitalizácia územia po pôvodnej železničnej trati predmetom rokovaní.




Právne dokumenty