26.05.2014
Vážený pán starosta mestskej časti Bratislava Ružinov. Ako občan Vás dôrazne, s prosbou žiadam, aby ste pre chodcov zabezpečili prechod (železničné priecestie), prip. aj cyklistické, cez železničnú trať medzi Ostredkami (Vrakunská cesta) a Galvaniho ul. (business/nákupne centrum HP, Kika, Hornbach). Oficiálny prechod, Ivánska cesta, je príliš ďaleko od časti obytnej zóny Ostredky, od MHD (elektricky), aj od samotného business/nákupného centra. Zároveň pre peších nevyhovuje z bezpečnostného hľadiska. Je umiestnený na frekventovanej križovatke bez svetelnej signalizácie a najmä chyba nadväzujúci súvislý chodník na Ivánskej ceste až po nákupne centrum. Tiež chyba oddelený chodník pre peších na samotnom priecestí. Chodci smerujúci do Hornbachu/HP by kôli súčasnému oficiálnemu priecestiu zachádzali až niekoľko kilometrov, a potom išli po neupravenej krajnici frekventovanej Ivánskej cesty. Atd. Mimo oficiálneho priecestia tak prechádza veľké množstvo chodcov a väčšina by uvítala nové oficiálne a bezpečné priecestie. Tiež z dôvodu že v úseku pravidelne hliadkuje štátna a železničná polícia. Tá dáva za prechod mimo oficiálneho priecestia pokuty. Keďže priecestie v tejto husto zaľudnenej a zastavanej zóne chýba, považujem to od Polície SR za nie príliš produktívne.
Aktuálne informácie nájdete aj na našom webe www.zsr.sk v časti Media Room/Vyjadrenia pre médiá, napr.:
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2014/januar/tiop-situacia-trnavka-vybudovanie-zastavky.html?page_id=2900&show_search_term=ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave
TIOP (situácia - Trnávka - vybudovanie zastávky)
Robím krátku reportáž o včerajšej nehode na priecestí na Ivánskej ceste. V nadväznosti na to by som chcela do reportáže uviesť aj projekt TIOP resp. vybudovanie zastávky na Trnávke. Z tohto vyplýva aj moja otázka: V ako je momentálne projekt TIOP a teda aj vybudovanie podchodu na zastávke Trnávka?
Verejná súťaž na výber zhotoviteľa projektovej dokumentácie (dokumentácie pre posúdenie vplyvov na životné prostredie, dokumentácie stavebného zámeru a dokumentácie pre územné rozhodnutie) vrátane zabezpečenia inžinierskej činnosti pre „ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice“, ktorej súčasťou je aj vybudovanie podchodu na zastávke Trnávka, je v súčasnosti v štádiu vyhodnotenia ponúk. V súlade s oznámením o vyhlásení verejného obstarávania a súťažných podkladov predmetnej verejnej súťaže lehota viazanosti ponúk končí dňom 30.04.2014. Do tohto termínu v súlade s § 45 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bude uzatvorená zmluva o dielo na predmetnú zákazku s úspešným uchádzačom. Podľa zmluvy, ktorá bude výsledkom verejnej súťaže požadujeme najneskorší termín dodania územného rozhodnutia do 09/2015.
Ako z vyššie uvedeného vyplýva, v roku 2015 budeme disponovať iba územným rozhodnutím. Vzhľadom k tomu, že dokončenie projektovej prípravy, ako aj zabezpečenie samotnej realizácie stavby, by malo byť financované z finančných zdrojov EÚ z programového obdobia 2014 – 2020, ŽSR sa v tomto čase nemôžu zodpovedne vyjadriť k otázke konečného termínu vybudovania podchodu na zastávke Trnávka.
Podľa našich informácií je predpoklad, že Slovenská republika bude mať dohodnutý a odsúhlasený zoznam stavieb zaradených do príslušného plánovacieho obdobia s Európskou komisiou najskôr v 05/2014.
V prípade, že budú vyjasnené všetky otázky programového obdobia 2014 – 2020, bude (po dodaní právoplatného územného rozhodnutia) potrebné zabezpečiť spracovanie a dodanie dokumentácie pre stavebné povolenie a získanie stavebného povolenia. Výber subjektu, ktorý pre ŽSR uvedené zabezpečí, bude uskutočnený samostatnou verejnou súťažou. Následne po dodaní právoplatného stavebného povolenia sa musí uskutoční verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavby. Až po jeho ukončení budeme môcť oznámiť termín vybudovania podchodu na zastávka Trnávka.
Dovoľujem si upozorniť ešte na dôležité skutočnosti:
Zo strany ŽSR je predmetný úsek trate (súbehu dvoch tratí) vybudovaný a prevádzkovaný v súlade s platnou legislatívou SR (sídlisko, obchodné centrá pribudli až v poslednom období!). Riziko je v tom, že obyvatelia danej lokality prechádzajú nedovolene cez koľaje do obchodných stredísk vybudovaných v posledných rokoch, pričom môže dôjsť k nehode - stretom s koľajovým vozidlom (tu je na mieste otázka, prečo príslušný stavebný úrad a samospráva nestanovili podmienku pri výstavbe centier, aby investor týchto centier vybudoval aj bezpečné prechody cez trať, čo ŽSR pri schvaľovaní projektov žiadali).
Je zarážajúce, že v tejto lokalite denno-denne prechádzajú občania cez traťové koľaje mimo vyznačených priestorov, čím nielenže ohrozujú svoju bezpečnosť, ale súčasne porušujú ustanovenia zákona č. 513/2009 Z.z. , predovšetkým ustanovenie §4, ods.(7), v zmysle ktorého do obvodu dráhy môžu vstupovať osoby len so súhlasom prevádzkovateľa dráhy, ak tým neohrozia seba, ani dopravu na dráhe.
Bez súhlasu prevádzkovateľa len v prípadoch uvedených v písmenách a) až d) - (prechod dráhy v mieste úrovňového kríženia, osobných nástupištiach a prístupových cestách k nim a miestach určených k pohybu cestujúcich, na nakladacích rampách a účelových komunikáciách). Podľa ods. (8) sú osoby povinné pohybovať sa a správať v obvode dráhy podľa pravidiel prevádzkovateľa dráhy, rešpektovať príkazy a zákazy a uposlúchnuť pokyny oprávnených zamestnancov prevádzkovateľa dráhy. Prevádzkovateľ dráhy nemá taxatívnu povinnosť zo zákona označiť obvod dráhy upozornením na zákaz vstupu, prechodu a pod. ...