26.05.2014
Dobrý deň, prosím Vás o informáciu týkajúcu sa opravy podchodu popod železničnú trať na Sídlisku 2 v Humennom v blízkosti malej železničnej stanice. Zaujímalo by ma, aké práce tam 20. mája prebiehajú na spevnenie svahu a zvýšenie bezpečnosti chodcov a cestujúcich. Podľa slov pracovníkov je na august naplánovaná druhá etapa. Čo sa v nej urobí? Kedy naposledy sa podchod opravoval?
Podchod pre peších je z konštrukčného hľadiska mostná konštrukcia vybudovaná v roku 1946, pôvodne pre dvojkoľajnú trať, z ktorej sa zachovali, resp. ponechali kameňom obložené opory, tvoriace kolmé krídla a slúžia na podoprenie zemného telesa trate.
V danom úseku priemerne prechádza max. 25 vlakových súprav, z čoho je 1 nákladný a ostatné sú osobné vlaky. Podľa zaťaženia to v číslach predstavuje cca 1,14 mil hrt, čo je v stupnici zaťažiteľnosti trate od 1 do 6 (1 = najväčšie zaťaženie ) zodpovedajúce „ rádovému číslu “ 6.
Pre osové zaťaženie nápravovými tlakmi vozidiel je mostná konštrukcia postavená na zaťažiteľnosť trate D4, čo zodpovedá hodnote nápravového tlaku 22,5 t.
Podchody a mosty monitorujeme, resp. vykonávame kontrolnú činnosť raz ročne a sú vykonávané taktiež revízie (podrobné prehliadky) raz za 3 roky. Na uvedenom moste bola vykonaná posledná oprava omietky pred cca 15 rokmi.
Tento podchod bol kontrolovaný v auguste 2013, keď bol daný stav zaznamenaný ako stav neohrozujúci železničnú prevádzku a bezpečnosť pre verejnosť prechádzajúcu podchodom. Rozsah prác na bežnú opravu zisteného stavu bol určený v postupnosti takto:
- vykonanie úpravy konca nástupištia – zabránenie prepadávania podsýpu (svahový kužeľ upraviť, aby nebránil odtekaniu zrážkových vôd a neprepadával sa k chodníku pre peších)- ukončené 20.5.2014,
- oprava omietky podchodu, parapetov, zábradlia – termín vykonania prác august 2014.
Opravné práce v bežnej údržbe boli zaradené do plánu bežných opráv na r.2014.