Železnice Slovenskej republiky


Rekonštrukcia mosta na trati ŽST Bratislava hlavná stanica – ŽST Bratislava Lamač


05.06.2014

V súvislosti s rekonštrukciou trate medzi Bratislava Hlavná stanica a Bratislava Lamač si dovoľujem požiadať o bližšie informácie a tiež o odpovede na tieto otázky:
V uvedenom úseku sa nevykonáva rekonštrukcia trate. Realizuje sa investičná akcia „ Rekonštrukcia mosta v km 51,368 v 2. traťovej koľaji medzi ŽST Bratislava hlavná stanica – ŽST Bratislava Lamač“.
Prečo sa nerobí predovšetkým v dňoch pracovného pokoja, pripadne v noci a prečo musia byť zrušené niektoré najexponovanejšie spojenie?
Akciu zabezpečuje ŽSR v súlade so schváleným technologickým postupom prác a vypracovaným Rozkazom o výluke, ktorý obsahuje opatrenia v osobnej a nákladnej doprave počas výluky.
O koľko sa po rekonštrukcii zrýchli trvanie cesty medzi Bratislavou a Viedňou? 
Jazdné doby vlakov osobnej dopravy určuje platný GVD (Grafikon vlakovej dopravy).
Cestovná rýchlosť na slovenskom úseku je nižšia ako na rakúskom? Prečo to tak je? Existuje perspektíva zrýchlenia dopravného spojenia Hlavná stanica - Viedeň?
Cestovná rýchlosť na Slovenskom úseku záleží od kategórie vlaku, použitého hnacieho vozidla a typu vozňov v súprave. Traťová rýchlosť (čo nie je cestovná rýchlosť) závisí od technických parametrov trate. Rýchlosti pre jednotlivé vlaky a podrobné úseky tratí sú spracované v TTP (Tabuľky traťových pomerov). Prečo je to v Rakúsku inak, je potrebné zistiť u Rakúskych železníc.  Nie sme kompetentní sa vyjadrovať k ich organizácii dopravy na dráhe.




Právne dokumenty