Železnice Slovenskej republiky


Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou - Humenné ...


17.04.2014

Pozdravujem, chcem vás poprosiť o pár odpovedí na moje otázky, týkajú sa OPII a zámerov v rokoch 2014-2020:
Kedy prichádza do úvahy elektrifikácia trate Bánovce n. Ondavou - Humenné a Haniska - Moldava nad Bodvou až po Fiľakovo a následne Zvolen? Máte už vyčíslené predpokladane náklady na elektrifikáciu týchto tratí?
V súčasnosti sa už zabezpečuje vypracovanie a dodanie štúdie realizovateľnosti a projektová dokumentácia (ďalej len „PD“) pre „ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou - Humenné“– projektová dokumentácia (od Bánovce nad Ondavou (žkm 30,951) – do Humenné (žkm 64,498) v dĺžke 33,547 km) v členení: zámer pre posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie so zabezpečením záverečného stanoviska MŽP SR, dokumentácia stavebného zámeru vrátane zabezpečenia protokolu o vykonaní štátnej expertízy MDVRR SR, dokumentácia pre územné rozhodnutie s právoplatným územným rozhodnutím a schvaľovacím rozhodnutím, dokumentácia pre stavebné povolenia so schvaľovacím rozhodnutím a s právoplatnými stavebnými povoleniami, dokumentácia pre realizáciu stavby, ktorá bude obsahovať všetky náležitosti dokumentácie pre výber zhotoviteľa stavby, súvisiace inžinierske činnosti a autorský dohľad občasný. 
Z uvedeného je zrejmé, že až po spracovaní a zabezpečení vyššie uvedených náležitosti budú zrejmé aj náklady na predmetné stavby.
Samotná realizácia stavby bude prichádzať do úvahy až po zabezpečení stavebných povolení. ŽSR sa nemôžu seriózne a zodpovedne vyjadriť k otázke rozpočtového obdobia EÚ 2014 – 2020 až do doby, kedy nebude mať Slovenská republika dohodnutý a odsúhlasený zoznam stavieb zaradených do príslušného plánovacieho s Európskou komisiou. V súčasnej dobe teda nie je možné špecifikovať, ktoré konkrétne stavby budú zaradené v OPII 2014-2020, nakoľko v súčasnosti sa pripravujú podklady ako napr. sektorová analýza, dopravná stratégia, ktoré budú základom pre tvorbu tzv. masterplanu, čo je východiskom pre stanovenie zoznamu stavieb zaradených do OPII. 
Poznamenávame, že regionálne trate v súčasnom OPD nie sú predmetom modernizácie a ako uvádzame, to, čo bude zaradené do ďalšieho OPII,  bude výstupom zo spracovaných podkladov masterplanu. V prípade potreby zabezpečiť rekonštrukciu, technické zhodnotenie, údržbu, resp. opravu niektorej z takýchto železničných tratí, ŽSR tieto činnosti realizujú z vlastných prostriedkov.
Má sa sprevádzkovať priame železničné spojenie Bratislava - Nitra. Približne v ktorom roku bude tento projekt reálny a z akého dôvodu nie je v súčasnosti priame spojenie týchto miest?
Infraštruktúra je na túto trať pripravená, ale v súčasnosti neexistuje priame spojenie medzi Bratislavou a Nitrou, iba s prestupom. Je to skôr otázka na dopravcov, zatiaľ si túto trať pre priame vlakové spojenie nikto z nich neobjednal. 




Právne dokumenty