Železnice Slovenskej republiky


Most na Škultétyho ul. v Prešove


05.05.2020

Mesto tvrdí, že v rámci posudku, ktorý dalo vypracovať, potrebujú vyjadrenie ŽSR ako dotknutej strany a posudok stále nemajú kompletný, nakoľko za týmto vyjadrením čakajú už rok. Zaujíma ma, v čom a kde je problém? Či už je známe, aká dlhá by musela byť odstávka alebo obmedzenie železníc na danom úseku a koľko by to stálo?

ŽSR v roku 2012 dali súhlasné súborné stanovisko k spracovanej dokumentácii rekonštrukcie mosta pre vydanie stavebného povolenia (viď príloha), no odvtedy nebola zo strany mesta predložená na ŽSR žiadna oficiálna dokumentácia k prerokovaniu, ani tá z roku 2019. Celková výška spoplatnenia nevyhnutných výluk bude závislá na technológii rekonštrukcie mosta a podľa spracovaného rozkazu o výluke. V zmysle Smernice ŽSR sú spoplatnené len také výluky, ktoré si vyžiadajú vylúčenie traťových koľají a koľají v dopravni v prípadoch, ak zostane trať alebo dopravňa neprejazdná (t.j. stav, kedy nie je vôbec možné dané zariadenie železničnej infraštruktúry použiť pre prevádzku, napr. výluka traťovej koľaje jednokoľajnej trate, výluka súčasne oboch traťových koľají dvojkoľajnej trate, výluka výhybiek. Taktiež sú spoplatnené výluky z  dôvodu zabezpečenia činností spojených so správou ochranných prekážok (podľa STN 50122-1) na mostných objektoch pred priamym dotykom so živými časťami trakčného vedenia.

Výluky so zachovaním železničnej prevádzky aj keď s prechodným rýchlostným obmedzením nie sú spoplatňované.

Vyššie uvedená smernica je verejne dostupná na nasledovnom linku:  https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/zeleznicna-infrastruktura/vseobecne-informacie/smernica_pre_spoplatnenie_vyluk_so_zmenou_5.pdf



Právne dokumenty