19.11.2025
Železnice Slovenskej republiky potvrdzujú, že dnes o 7:10 hod. došlo v ŽST Košice k vykoľajeniu osobného vlaku, konkrétne k vyskočeniu posledného podvozku z koľaje, a to pri vchádzaní na 11. koľaj. Následkom tejto udalosti došlo k poškodeniu 9. a 11. koľaje.
V dňoch 19. – 21. novembra prebiehajú v stanici Košice plánované výlukové práce, ktoré si vyžiadajú dočasné odrieknutie niektorých regionálnych vlakov na trasách Košice – Spišská Nová Ves a Košice – Prešov – Lipany (v úseku Košice – Kysak). V dôsledku mimoriadnosti je doprava v dotknutom úseku čiastočne obmedzená. Železnice Slovenskej republiky robia všetko pre to, aby bola prevádzka obnovená čo najskôr.
Na miesto nehody bola privolaná aj Rýchla Zdravotná Pomoc, avšak podľa našich informácií nebolo na mieste nehody potrebné ošetriť žiadneho cestujúceho ani člena personálu. Dodatočne sme však boli informovaní, že viacerí cestujúci po nehode vyhľadali lekársku pomoc individuálne, po vlastnej linke.
Železnice Slovenskej republiky postupujú pri riešení udalosti v súlade s platnými predpismi, tak ako pri každej mimoriadnosti. Bude sa posudzovať stav trate, stav vozňa a prípadná chyba tzv. podhodenie výhybky.
O 13:00 hod. bol vozeň v ŽST Košice úspešne nakoľajený. Práce na odstraňovaní následkov udalosti naďalej pokračujú, pričom všetky činnosti prebiehajú v súlade s bezpečnostnými a technickými postupmi s cieľom čo najskôr obnoviť plnohodnotnú prevádzku.
Krátko pred 17:00 hod. bola v ŽST Košice sprevádzkovaná 9. koľaj.
20.11.2025
Na koľaji č. 11 momentálne prebiehajú opravné práce (výmena poškodených podvalov, výmena poškodených koľajníc, oprava geometrickej polohy koľaje). Predpoklad uvedenia koľaje č. 11 do opätovnej prevádzky je dňa 21.11.2025.
Príčina vzniku udalosti je naďalej v štádiu vyšetrovania.
Lom koľaje v úseku Malá Lodina - Kysak
O 10:39 hod. bola na východnom Slovensku prerušená doprava aj v úseku Malá Lodina – Kysak z dôvodu lomu koľajnice na 1. traťovej koľaji. Porucha bola odstránená a od 12:10 hod. je doprava v uvedenom úseku obnovená. Vlaky prechádzajú rýchlosťou 100 km/h.
Nízke teploty v zimnom období môžu spôsobovať vážne technické a prevádzkové problémy. Hrozia práve lomy koľajníc, ale aj nárazy do spadnutých stromov, tvorba snehových závejov či námraza na výhybkách, ktorá bráni ich správnemu fungovaniu.
Železnice Slovenskej republiky preto každoročne prijímajú preventívne opatrenia, ako je príprava zariadení, posypových materiálov či montáž elektrických ohrevov výhybiek, aby bola zabezpečená plynulosť a bezpečnosť železničnej dopravy aj v nepriaznivých poveternostných podmienkach.
Správu budeme priebežne aktualizovať.
