25.05.2020
Dobrý deň, chcel by som Vás požiadať o informácie o projekte Dostavba zriaďovacej stanice Žilina - Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina.
Ako ďaleko je aktuálne projekt? Zabrzdila prípravu zámeru koronakríza? Dá sa dnes hovoriť o termíne spustenia výstavby?
V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavby „ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina“ a verejné obstarávanie na poskytnutie služieb stavebného dozoru na tejto stavbe. Výsledkom verejného obstarávania je uzavretie zmluvy, čomu predchádza povinná kontrola pred podpisom zmluvy zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR, ako aj kontrola a z úrovne Úradu pre verejné obstarávanie, nakoľko ide o projekt spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie. Vzhľadom na tieto skutočnosti nie je možné sa v súčasnosti vyjadriť ani odhadom k termínu uzavretia zmluvy a následnému termínu odovzdaniu prvého staveniska ako začiatku výstavby predmetnej stavby. Projektová dokumentácia je odovzdaná komplet v zmysle zmluvných podmienok a prebiehajú práce na zabezpečení posledných stavebných povolení.
Mesto Žilina začalo pripravovať projektovú dokumentáciu pre rekonštrukciu svojej časti podchodu pod žilinskou železničnou stanicou. Ako budete koordinovať práce pri rekonštrukcii a predĺženia podchodu na strane ŽSR?
ŽSR má vypracovanú projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu celého podchodu vrátane právoplatného stavebného povolenia. Ku dnešnému dňu však ŽSR nemá informáciu o ďalších aktivitách mesta Žilina. Koordinácia bude potom prebiehať po výbere zhotoviteľa v línii ŽSR – Zhotoviteľ – Mesto.
V akej fáze celého projektu modernizácie tratí v okolí Žiliny je prestavba podchodu? Aké bude mať podchod parametre?
Rekonštrukcia podchodu bude pozostávať v predĺžení existujúceho podchodu a rekonštrukcie existujúcej časti.
Podchodom bude zabezpečený prístup cestujúcich na jednotlivé nástupištia z priestoru budovy a prepojenie Národnej ulice s Uhoľnou ulicou. Podchod nebude vybudovaný s umožnením bezbariérového prístupu pre osoby so zníženou pohyblivosťou, nakoľko bezbariérový prístup na nástupište bude zabezpečený v rámci podchodu pre cestujúcich v nžkm 337,163 945. Podchody budú od seba vzdialené cca 93m. Povrch plochy tubusu podchodu určenej pre peších, bude tvorený keramickou dlažbou vhodnou do exteriéru s protišmykovou úpravou, steny budú opatrené keramickým obkladom vhodným do exteriéru, keramický obklad sa ošetrí bezfarebným antigrafity náterom. V celom podchode bude zhotovený systémový závesný podhľad v ktorom bude umožnené viesť chráničky, káble resp. inžinierske vedenia. Svietidlá, reproduktory, kamery, informačné tabule budú osadené do stropu a stien podchodu. Na schodiskách sú navrhnuté obojstranné držadlá v dvoch výškových úrovniach z oceľového trubkového profilu. Na začiatku a konci držadiel budú umiestnené stručné informačné popisky v Braillovom písme. Zrealizuje sa zastrešenie výstupov z podchodu budú osadené rolovacie mreže.