Železnice Slovenskej republiky


Nová web stránka


15.07.2020

 

Chcela by som Vás poprosiť o odpovede na otázky v súvislosti s projektom, resp. verejným obstarávaním: ŽST Košice – rekonštrukcia nástupíšť č. 1, 2, 3 a KRŽZ koľ. č. 11, 9, 8, 7, 6, 5, 3a, 1.Verejné obstarávanie vyhlásili železnice v auguste a pôvodný termín na predkladanie ponúk bol 30. september.  Následne bolo VO predĺžené do 22.novembra 2019. V akom štádiu je teraz? Je víťaz VO známy? Aká firma začne s realizáciou, za akú sumu a kedy? Prípadne už začala? + obmedzenia pre cestujúcich

Verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavby „ŽST Košice – rekonštrukcia nástupíšť č. 1, 2, 3 a KRŽZ koľ. č. 11, 9, 8, 7, 6, 5, 3a, 1“ bolo vyhlásené dňa 13. augusta 2019 v Úradnom vestníku EÚ  https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:383670-2019:TEXT:SK:HTML&src=0 a dňa 14. augusta 2019 vo vestníku verejného obstarávania v SR https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/417113. Momentálne prebieha vyhodnotenie ponúk. Rekonštrukčné práce začnú po odovzdaní staveniska, ktorému musí predchádzať uzavretie zmluvy ako výsledku verejného obstarávania.

Čo zahŕňajú práce?

Navrhovaná stavba sa nachádza v obvode ŽST Košice, na pozemkoch vo vlastníctve ŽSR. Predmetná stavba je navrhovaná v zmysle schváleného územného plánu zóny. Po zrealizovaní stavby nedôjde k zmene využitia územia. V ŽST Košice bola zrealizovaná revitalizácia, pričom súčasťou revitalizácie neboli nástupištia a podchody pre cestujúcich, rekonštrukcia vonkajšieho osvetlenia, vrátane zmeny napájania a úpravy ukoľajnenia kovových konštrukcií na nástupištiach. Rekonštrukcia nástupíšť v sebe bude zahŕňať jednotlivé úpravy:

  • komplexná rekonštrukcia železničného zvršku koľaje 1b (po novom 3b) a súčasne komplexnú rekonštrukciu koľají č. 1, 3a, 5, 6, 7, 8, 9 a 11 priľahlých k nástupištiam, ktoré nie sú predmetom DSPRS. Smerová a výšková úprava koľají č. 1, 3a, 3b, 5, 7, 8, 9 je predmetom DSPRS;
  • úprava trakčného vedenia pre koľaj č. 1b, vrátane úprav TV nad ostatnými koľajami v zmysle tohto zadania;
  • úprava priechodov pre cestujúcich pre prístup k úrovňovým nástupištiam;
  • rekonštrukcia zastrešenia nástupíšť tzv. lastovičiek;
  • rekonštrukcia výstupov z podchodov;
  • rekonštrukcia zastrešenia výstupu z batožinového tunela;
  • zriadenie výťahov na nástupišti č. 2 a 3.

Kedy má byť tento projekt ukončený?

Do 24 mesiacov odo dňa začatia uskutočňovania predmetu zákazky. Bližšie uvedené v kapitole A, bod 5.2. súťažných podkladov, ktoré sú zverejnené v profile obstarávateľa na webovom sídle Úradu pre verejné obstarávanie. https://www.uvo.gov.sk/private/organization/2583/order/422208/document/3052457?attachmentId=975724

Ako to v praxi pocítia cestujúci?

Rekonštrukciou nástupíšť sa zvýši úroveň a komfort prostredia pre cestujúcu verejnosť. 

Z akých zdrojov má byť táto rekonštrukcia financovaná?

Predmet zákazky bude financovaný z rozpočtových prostriedkov obstarávateľa vyčlenených na tento účel. (viď kapitola A, bod 6.1. súťažných podkladov). Celková predpokladaná hodnota zákazky: 15 065 000,00 EUR bez DPH. (viď kapitola A, bod 4.3. súťažných podkladov),

Prečo ste sa rozhodli pre túto rekonštrukciu?

Vzhľadom na morálnu a technickú opotrebovanosť osvetlenia nástupíšť, elektrických rozvodov súvisiacich s osvetlením, rozvodov nachádzajúcich sa na nástupištiach, ovládania osvetlenia, bude nutné vykonať rekonštrukciu týchto objektov a úpravu staničného zabezpečovacieho zariadenia. Z dôvodu zvýšenia bezpečnosti vlakovej dopravy, zníženia ľudského činiteľa ako vplyvu na vznik nehodových udalostí, ako aj z dôvodu zníženia obmedzení pri tvorbe a realizácii GVD z hľadiska príchodov a odchodov vlakov v ŽST Košice a ich pristavovania k nástupištiam, je potrebná úprava staničného zabezpečovacieho zariadenia ŽST Košice osobná stanica, pre doplnenie vybavenia obvodu St. 3.

Súčasne vzhľadom na zlý technický stav železničného zvršku dopravných koľají č. 1, 3a, 5, 6, 7, 8, 9 a 11 (opotrebované, skorodované upevňovadlá; opotrebované, skorodované päty koľajníc a z toho vyplývajúca nedostatočná držobnosť upevňovadiel a zhoršujúca sa GPK), je potrebná rekonštrukcia daných koľají. Rekonštrukčné práce sa nebudú realizovať na etapy.

 

 



Právne dokumenty