Železnice Slovenskej republiky


ŽSR zrekonštruovali železničné priecestie v Leopoldove


16.05.2019

1. Aký bol rozsah rekonštrukcie železničného priecestia na Piešťanskej ceste v Leopoldove?

Ide o železničné priecestie v km 27,077 zabezpečené priecestným zabezpečovacím zariadením na jednokoľajnej trati Leopoldov – Hlohovec. V rámci vykonanej rekonštrukcie, ukončenej 26. marca 2019, bol vymenený koľajový rošt, štrkové lôžko, bola zriadená nová priecestná vozovka typu STRAIL (celogumenná konštrukcia) v šírke 8,4 m a vykonané doasfaltovanie nábehov na priľahlú cestnú komunikáciu.

2. Koľko stála táto investícia a z akých prostriedkov bola hradená?

Rekonštrukcia priecestia bola vykonaná z vlastných investičných prostriedkov v rámci plánu komplexnej rekonštrukcie hospodárskym spôsobom s celkovými nákladmi  48.971,- EUR.

3. Aký je súčasný stav priecestia/typ?

V súčasnosti je priecestná vozovka tvorená priecestnou konštrukciou typu STRAIL (celogumenná konštrukcia –viď priložená fotka).

4. Súvisela táto oprava so zamýšľanou elektrifikáciou a modernizáciou trate Leopoldov – Lužianky – Nové Zámky?

Cieľom predmetnej rekonštrukcie bola zlepšenie technicko-prevádzkového stavu priecestnej konštrukcie a nemá priamy súvis plánovanými stavbami modernizácie trate Leopoldov – Lužianky – Nové Zámky.

5. V akom štádiu je plánovaná modernizácia trate Leopoldov – Lužianky – Nové Zámky, či z niektorých medializovaných variantov  bol vybratý (elektrifikácia, zdvojkoľajnenie)?

ŽSR ako správca železničnej infraštruktúry zabezpečili v roku 2014 spracovanie technicko-ekonomickej štúdie „Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov – Nitra – Šurany“. Štúdia okrem variantného riešenia, ktorým bola elektrifikácia trate a dosiahnutie traťovej rýchlosti 100 km/hod., elektrifikácia a optimalizácia trate pre dosiahnutie traťovej rýchlosti 120 km/hod. a variant výstavby novej trate Nitra – Trnovec nad Váhom, zahŕňala aj posúdenie vplyvov na životné prostredia. Aktuálne je projektová príprava zastavená, avšak je otvorená možnosť v jej pokračovaní vzhľadom na investície v danom regióne.

Zároveň, ŽSR v zmysle svojich strategických a rozvojových zámerov v súčasnosti zabezpečujú spracovanie štúdie realizovateľnosti pre výstavbu železničnej trate Nitra – Trnovec nad Váhom. Ide o aktualizáciu vyššie uvedenej štúdie pre variant výstavby novej trate. Štúdia by mala byť spracovaná v novembri 2019.



Právne dokumenty