04.07.2019
Už onedlho sa má začať výstavba nového závodu Mubea v Kežmarku. Rád by som vás požiadal o odpovede na niekoľko otázok:
1. Závod bude v blízkosti železničnej trate 185 (Poprad-Tatry – Plaveč). Aké zmeny musia na nej ŽSR urobiť (zabezpečené priecestia, prípadné nové priecestia, atď...)? Koľko budú tieto stavebné úpravy stáť? Kto ich financuje?
Železničné priecestia v žkm 16,715 a 17,287 na trati Poprad-Tatry – Podolínec sú v správe ŽSR, práce na týchto priecestiach v zmysle spracovanej PD bude realizovať na svoje náklady investor stavby Mubea Automotive Slovakia. Následne po rekonštrukcií budú tieto priecestia bezodplatne prevedené do správy ŽSR.
V rámci výstavby nového závodu Mubea budú na dvoch jestvujúcich nezabezpečených priecestiach v km 16,715 a v km 17,287, ktoré sa nachádzajú v blízkosti priemyselného parku na jednokoľajnej železničnej trati Poprad Tatry – Plaveč vybudované priecestné zabezpečovacie zariadenia.
- V súčasnosti je priecestie v km 16,715 nezabezpečené, označené dopravnými značkami a slúži pre prístup do chatovej oblasti.
V rámci stavby bude na predmetnom priecestí vybudované priecestné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie svetelné, s celými závorami a s aktívnou signalizáciou (bielym prerušovaným svetlom). Celé závory budú v dvojitom prevedení, t.j. po oboch stranách pozemnej komunikácie. Priecestie počas rekonštrukcie bude rozšírené o chodník, ktorý bude spoločne zabezpečený s cestnou komunikáciou. Ovládanie priecestných zariadení bude riešené pomocou počítačov osí. Informovanie rušňovodiča o stave priecestia bude riešené pomocou priecestníkov. U výpravcu v ŽST Kežmarok bude doplnená nová kontrolná skrinka so zjednodušenými kontrolami stavu priecestného zabezpečovacieho zariadenia.
Vybudovaním zabezpečovacieho zariadenia na predmetnom priecestí dôjde k zrušeniu rýchlostného obmedzenia vlakovej dopravy k priecestiu od ŽST Kežmarok.
- Železničné priecestie v km 17,287 je v súčasnosti nezabezpečené, označené dopravnými značkami a slúži pre prístup na pozemky spoločnosti AGROSTAV. V blízkosti priecestia je ukončený súbežný cyklistický chodník.
V rámci stavby bude na predmetnom priecestí vybudované priecestné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie svetelné, s celými závorami a s aktívnou signalizáciou. Celé závory budú v dvojitom prevedení, t.j. po oboch stranách pozemnej komunikácie. Priecestie počas rekonštrukcie bude rozšírené o jeden jazdný pruh a cyklistický chodník, ktorý bude spoločne zabezpečený s cestnou komunikáciou. Ovládanie priecestných zariadení bude riešené pomocou počítačov osí. Informovanie rušňovodiča o stave priecestia bude riešené pomocou priecestníkov.
Celkové náklady na výstavbu uvedených priecestných zabezpečovacích zariadení v súčasnosti nie sú známe nakoľko stavba sa nachádza v procese verejného obstarávania.
2. Sú nejaké nové informácie ohľadom rekonštrukcie ŽST Kežmarok a priľahlého okolia?
Železničná stanica Kežmarok je tohto času zaradená do plánu komplexnej rekonštrukcie dodávateľským spôsobom pod názvom: A 16 043 – ŽST Kežmarok, KR strechy a bleskozvodu. Tohto času prebieha spracovanie projektovej dokumentácie pre komplexnú rekonštrukciu.
Komplexná rekonštrukcia zahŕňa výmenu strešnej krytiny, bleskozvodu, výmenu okien a dverí, lokálnu opravu fasády, náter fasády, opravu dreveného perónového prístrešku, vymaľovanie vnútorných priestorov, výmenu elektroinštalácie, osadenie rozhlasových a informačných zariadení a osadenie kamerového systému, NN prípojka.
Budova železničnej stanice Kežmarok je zapísaná v registri Národných kultúrnych pamiatok. Všetky rekonštrukčné práce je potrebné vopred konzultovať s príslušným pamiatkovým úradom. Po vypracovaní projektovej dokumentácií a vydaní stavebného povolenia, sa pristúpi k vypracovaniu investičného zadania pre realizáciu a následne k zabezpečeniu samotnej realizácie.
3. Schody vedúce ku stanici (označené na mape) sú už v mimoriadne nebezpečnom stave...
Uvedený nedostatok evidujeme spolu s predstaničným námestím v rámci zabezpečenia štandardov železničných staníc. Schodište bude do konca roka 2019 opravené.