Železnice Slovenskej republiky


Plánujú ŽSR vybudovať druhú koľaj v smere Bratislava – Komárno?


14.06.2019

Plánujú ŽSR rekonštrukciu vlakových tratí na trase Bratislava – Kúty?

Informácie k tejto otázke môžete nájsť aj na našom webe v sekcii pre médiá napr. pod týmto odkazom: https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie-media/2019/januar-2019/trat-medzi-bratislavou-prahou.html

Niektoré trate umožňujú vlakom ísť 140 km/hodinu, na iných úsekoch dosahujú vlaky až 200km/h. Plánujú ŽSR rekonštruovať tieto úseky, na ktorých je povolená nižšia rýchlosť? O ktoré úseky sa jedná?

ŽSR v súčasnosti prevádzkujú najvyššie dovolenú traťovú rýchlosť 160 km/hod na ukončených úsekoch modernizácie trate Bratislava – Žilina. 

Na ostatných hlavných tratiach ŽSR je najvyššie dovolená traťová rýchlosť 120 km/hod s rýchlostnými obmedzeniami na nižšie rýchlosti na základe projektových parametrov jednotlivých tratí.  Na tratiach, kde sú vyhovujúce smerové pomery a boli vykonané rekonštrukčné práce na obnove zariadení železničnej infraštruktúry, je prevádzkovaná najvyššie dovolená traťová rýchlosť 140 km/hod  s obmedzeniami na nižšie dovolené rýchlosti cez železničné stanice a v úsekoch s nevyhovujúcimi smerovými pomermi a to v medzistaničnom úseku Senec – Sládkovičovo, koľaj č. 1 a 2 trate Bratislava – Štúrovo, na trati Bratislava – Kúty v medzistaničných úsekoch Devínska Nová Ves – Zohor, Zohor – Malacky, Malacky – Veľké Leváre, Veľké Leváre –Sekule, Sekule – Kúty v koľaji č. 2 a v úsekoch Kúty – Sekule,  Veľké Leváre – Malacky,  Zohor – Devínska Nová Ves v koľaji č.1 a v medzistaničnom úseku Žilina – Kysucké Nové Mesto – Krásno nad Kysucou obojkoľajne pre súpravy s výkyvnými skriňami a čiastočným obmedzením rýchlosti pre klasické vozňové jednotky úsekoch podľa tabuliek traťových pomerov.

ŽSR v súčasnosti neprevádzkujú žiadnu trať s najvyššie dovolenou rýchlosťou 200 km/hod.

Plánujú ŽSR vybudovať druhú koľaj v smere Bratislava – Komárno?

ŽSR v súčasnosti pre uvedenú trať zabezpečujú vypracovanie štúdie uskutočniteľnosti pre zvýšenie priepustnosti trate. Štúdia určí lokality vhodné na zriadenie dvojkoľajných úsekov, výstavbu nových výhybní, predĺženie staničných koľají, zvýšenie rýchlosti a možnú elektrifikáciu.

Plánujú ŽSR obnoviť zrušené trate ako napríklad  Šamorín – Kvetoslavov či  Stupava – Devínske Jazero?

V rámci vyššie uvedenej štúdie je posudzovaný aj variant obnovenia trate do Šamorína. Prípadné obnovenie trate a jej trasovania bude vychádzať zo záverov štúdie.

Obnovenie trate do Stupavy zatiaľ nebolo zvažované, jeho prípadné preverenie v budúcnosti nevylučujeme.



Právne dokumenty