Železnice Slovenskej republiky


Projekt  ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2


23.07.2019

Obraciam sa na Vás s otázkami ku projektu  ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2

Keď som si pozrela projekt „ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2". Tak som videla predpokladanú hodnotu zákazky za 10 miliónov eur bez DHP. Je to správne? Ide o cca 4 kilometrový úsek, prečo toľko veľa?

V podmienkach sa uvádza, že rekonštrukcia nebude hradená zo zdrojov EÚ, predpokladáme, že teda z vlastných zdrojov ŽSR. Počíta ŽSR s financovaním pre tento rok, alebo pre rok 2020?

Súčasný stav trate je podmienený vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1981. Zemné teleso trate bolo naposledy rekonštruované v tom istom roku. Predmetnou rekonštrukciou sa dosiahne vyšší kvalitatívny štandard osobnej i nákladnej dopravy, zaistenie bezpečnosti železničnej dopravy a zníženie rozsahu údržby železničného zvršku.

Stavba ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa rekonštrukcia k. č. 1, 2 je stavbou dopravnou a jej predmetom je komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia, rekonštrukcia nástupíšť na železničnej zastávke Stankovany, vybudovanie prístreškov a osvetlenia na danej zástavke. Stavba je nevýrobného charakteru.

Predmetom rekonštrukcie je úsek  žkm 294,174 – žkm 297,963, pričom koľaje č. 1 v km 294,174 – 297,963 v celkovej dĺžke 3 789 m a koľaje č. 2 v km 294,174 – 297,989 v celkovej dĺžke 3 815 m, čiže sa jedná o KR 2 traťových koľají. Doba výstavby je do 6 mesiacov od odovzdania staveniska

Predpokladané celkové náklady tejto stavby sú vyčíslené na základe spracovaného výkazu výmer. Cena stavby je podľa súhrnného rozpočtu v rámci spracovanej PD vyčíslená  na 10 092 351,48 € bez DPH. Z dôvodu zmeny materiálu železničného zvršku oproti DSPRS (tzn. zmena podvalov v oblúkoch a prechodniciach s polomerom menším ako 600 m a použitie systému upevnenia W 30 HH v celom úseku) sa cena stavby podľa spracovanej PD navyšuje o 50 000 €. Celkové predpokladané náklady stavby sú spolu 10 142 351,48 € bez DPH.

ŽSR bude túto stavbu financovať z vlastných zdrojov a po ukončení verejného obstarávania budú finančné prostriedky potrebné v čase realizácie nárokované v Investičnom pláne ŽSR.



Právne dokumenty