Železnice Slovenskej republiky


Zmeny v grafikone


01.03.2019

V železničných staniciach Drahovce, Madunice nestoja žiadne vlaky, posielam niekoľko otázok. Čo bol dôvod týchto zmien v grafikone, respektíve, prečo nestoja žiadne osobné vlaky v staniciach Madunice, Drahovce? Čím si to vysvetľujete, že ľudia z týchto obcí veľmi málo využívali železničnú dopravu? Sledovali ste to zrejme už dlhšie... Ráta sa v budúcnosti s opätovným zavedením spojov z týchto staníc? Čo musí tomu predchádzať?

Tieto otázky smerujte, prosím, na osobných dopravcov.

Čo budovy, stanica, sú prázdne, aké je ich využitie? Čo sa s nimi plánuje?

Objekty v lokalite Drahovce:

·         Drahovce – zastávka, budova nevyužívaná, pre prevádzku nepotrebná, zaradená v pláne búracích prác na rok 2019 (boli zaslané žiadosti o stanoviská dotknutých orgánov štátnej správy a samosprávy k búraniu budovy)

·         Drahovce – prístrešky pre cestujúcich, úkryt pre cestujúcich pred poveternostnými vplyvmi s lavičkou a informáciami o odchodoch vlakov

·         Drahovce – zastrešenie výstupov z podchodu

Objekty v lokalite Madunice:

·         Madunice – prístrešky pre cestujúcich, úkryt pre cestujúcich pred poveternostnými vplyvmi s lavičkou a informáciami o odchodoch vlakov

·         Madunice – zastrešenie výstupov z podchodu

Dozvedel som sa od domácich, že hlavne v Maduniciach zmizla dlažba, rozbitá sklenná výplň čakárne. Evidujete nejaké poškodenia z týchto staníc? čo presne, aké škody...koľko si vyžiadala náprava?

K poškodeniam sklenených výplní prístreškov a zámkovej dlažby nástupíšť, došlo v minulosti (cca pred 5 rokmi) vandalizmom. Sklenené výplne boli vymenené za výplne plechové a zámková dlažba bola v chýbajúcom rozsahu doplnená.

Obe stanice prednedávnom prešli obnovou...môžete mi zistiť, kedy to bolo, v rámci akého projektu, čo všetko sa menilo, koľko zmeny vyšli....

·         Zastávky Drahovce a Madunice boli vybudované v rámci stavby „ŽSR Modernizácia železničnej trate Trnava – Nové Mesto nad Váhom  žkm 47,550 - 100,500 pre traťovú rýchlosť 160 km/h“.

·         V rámci stavby boli vybudované nástupištia so zastrešeným podchodom a prístrešky pre ukrytie cestujúcich.

·         Stavby boli dané do užívania v roku 2007.

·         Náklady na vybudovanie: Zast. Drahovce – 95.281,86 EUR bez DPH, Zast. Madunice – 94.847,84 EUR bez DPH

 



Právne dokumenty