19.02.2019
Dobrý deň, pán Lukáč, chcela by som vás poprosiť o odpovede na nasledovné otázky:
1. Aké investície do infraštruktúry (koľaje i obnova zastávok a staníc) plánujete tento rok a výhľadovo v budúcom roku v Bratislavskom a Trnavskom kraji? ak je to možné, mohli by ste konkretizovať kedy by mala tá, ktorá, obnova začať, ako dlho má trvať a koľko bude stáť?
Schvaľovanie investičného plánu ŽSR na tento rok sa momentálne nachádza vo finálnej fáze. Po jeho schválení je možné považovať investičný plán za uzatvorený a až v takom prípade bude zrejmé, kde sa budú investície pre rok 2019 pripravovať, resp. realizovať
2. Je reálne vybudovanie ďalšej koľaje medzi Bratislavou a Trnavou a tým zvýšenie prepravnej kapacity v tomto úseku? existujú prípadne nejaké štúdie alebo plány na jej výstavbu? je pravda, že kapacita tejto trate je dnes vyťažená na maximum? koľko vlakov za 24 hodín tadiaľto v priemere prejde?
Vďaka napĺňaniu cieľov presunu cestujúcich z individuálnej automobilovej a autobusovej dopravy, ako aj zvyšovaniu ponuky vlakov dopravcami zvládať tento pozitívny trend, dochádza k nadmernému zahusťovaniu dopravy hlavne v čase špičiek. ŽSR priebežne vyhodnocuje priepustnosť jednotlivých úsekov a spracováva interné analýzy a návrhy na ich riešenia. Jedným z posudzovaných úsekov bol aj Vami spomínaný, kde sa v prvom kroku navrhuje zvýšenie počtu traťových oddielov úpravou zabezpečovacieho zariadenia. Rozhodnutie o konečnom postupe zlepšenia stavu je však možné vykonať až po spracovaní štúdie realizovateľnosti, ktorá je v súčasnosti v príprave. V priemere prejde smer Trnava – Bratislava Rača 103 vlakov/deň v opačnom smere 100 vlakov/deň.
