18.04.2019
Chcem sa informovať, v železničnej stanici v Košiciach v uplynulých dňoch došlo k zmene umiestnenia info tabúľ s odchodmi/príchodmi vlakov.
Chcem sa preto opýtať, prečo boli tabule premiestnené a či je to trvalé riešenie?
Realizované preloženie bolo najmä z dôvodu zamedzenia zhromažďovania cestujúcich pod (pred) odchodovými informačnými tabuľami, v snahe ich odklonu (presmerovania) z tohto priestoru.
Svojím zhromažďovaním cestujúci v tomto priestore medzi hlavným vstupom do prijímacej budovy stanice a východom do podchodu (južný tunel) spôsobovali:
- Prekážku ostatným cestujúcim, ktorí sa potrebovali cez tento priestor dostať k nástupištiam alebo od nástupíšť von, teda zhromažďovanie sa cestujúcich v tomto priestore blokuje/blokovalo plynulý prechod iných cestujúcich v časti, ktorá je zároveň aj únikovou cestou.
- Prekážku nevidiacim a slabozrakým cestujúcim, resp. ZŤP návštevníkom, v nadväznosti aj na práve dokončený „program pre nevidiacich a slabozrakých“ na 1. nadzemnom podlaží, ktorý v danom priestore vytvára hlavnú vodiacu líniu smerom k nástupištiam.
- Značné opotrebovanie zariadení t.j dlhodobo poškodzované automatické dvere, opotrebenie mechanizmu automatických dverí ich permanentným otváraním cestujúcimi stojacimi pred odchodovými tabuľami.
- Silný tunelový efekt, ktorý má dopad na teplotu v príchodovej hale, s čím sú spojené úniky tepla v zimných mesiacoch a ochladzovanie interiéru a zároveň prehrievanie interiéru v letných mesiacoch (neefektívny spôsob klimatizovania interiéru, vysoké náklady na energie).
V súvislosti s blížiacimi sa MS v ľadovom hokeji, kedy je nutné predpokladať väčší pohyb cestujúcich a návštevníkov prijímacej budovy ŽST Košice, je potrebné vyššie uvedené dať do súvislosti, a dbať práve na bezpečnosť a plynulosť pohybu, resp. snažiť sa uvoľniť hlavné únikové trasy.
