Železnice Slovenskej republiky


Ochádzkovú trasa podjazdu v Ilave


01.08.2018

Dobrý deň, pani hovorkyňa. Bola som sa včera pozrieť v Ilave, lebo bol prísľub zo strany železníc, že osadíte dopravné značky a tiež, že vyznačíte obchádzkovú trasu pre havarijný stav podjazdu. Pred vstupom do podjazdu je síce zákazová značka, avšak tá istá čo tam aj bola. Chýba policajná páska. Tiež nie je stále vyznačené obchádzková trasa. Veľa áut sa pred podjazdom otáčalo a vracalo späť.

1. Vyznačili ste nejako obchádzkovú trasu? Ak áno, kde je toto značenie a prečo nie je na veľkej kruhovej križovatke pri Lidli?

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predložili na Okresný úrad Trenčín, Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií „Žiadosť o Určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení“. Súčasťou žiadosti je Situácia dopravného značenia, resp. projektová dokumentácia dopravného značenia (navrhovaný stav, jestvujúce dopravné značenie s popisom úprav a návrhom bezpečnostných opatrení – vypracovaná v zmysle TP 06/2013), vyjadrenie OR PZ SR, ODI Trenčín, Kvetná 7.

2. Aké bude vlastne dopravné značenie? Mesto požadovalo pevnejšie zábrany. Vyhoviete mu v tomto smere?

Bez rozhodnutia, resp. stanoviska tohto kompetentného úradu nie je v tejto chvíli možné komplexne vyznačiť obchádzkovú trasu vo všetkých relevantných dopravných bodoch. Podľa nám dostupných informácií by k tomuto úkonu bolo možné pristúpiť v priebehu nasledujúceho pracovného týždňa. Aktuálne je premávka motorových vozidiel riadne vyznačená dopravnou značkou Zákaz vjazdu a prípadné porušenie predpisu v tomto smere nespadá do kompetencií ŽSR. Je teda zrejmé, že pri neoprávnenom používaní podjazdu, došlo aj k porušeniu policajnej pásky.

3. V podjazde bol nejaký pohyb, ľudia tam videli robotníkov. Začali ste už s opravou?

Osadenie pevných zábran sme vyhodnotili ako obmedzujúci prvok v rámci prístupu vozidiel ŽSR, resp. kompetentných pracovníkov na miesto, pretože pri každom plánovanom vstupe za účelom obhliadky, prípravných prác, sledovania objektu a pod., by bolo časove a finančne náročné zakaždým zabezpečovať aj manipuláciu so zábranami. Prítomnosť pracovníkov súvisela s odčerpávaním vody zo systému, čistením žľabov, kalových jám, sledovaním vzniknutých deformácií ako aj presným zadefinovaním potrebného rozsahu prác, pre opätovné uvedenie objektu do prevádzky. V tomto smere sme už zaznamenali aj incident, kedy došlo k verbálnemu a fyzickému napadnutiu zamestnanca, ktorý sa podieľal na týchto úkonoch, čo tiež neprispieva k celkovej už tak vypätej situácii.



Právne dokumenty