Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia na trati Malacky – Kúty


20.08.2018

Mohli by ste nám poskytnúť viac informácií k modernizácii na trati Malacky – Kúty? Samozrejme nás zaujíma, čo bude predmetom rekonštrukcie a kedy by sa s modernizáciou malo začať.

Všetky informácie sú verejne dostupné vo Vestníku verejného obstarávania. Ide o projekt modernizácie v úseku trate Malacky (mimo) – Kúty, ktorý je súčasťou železničnej trate č.126 A (Bratislava – Kúty – Lanžhot (CZ). V cestovných poriadkoch publikovaných pre verejnosť je táto trať označená ako trať č.110.

Projekt modernizácie v úseku trate Malacky (mimo) – Kúty bude prebiehať od úrovne vchodového návestidla 2S ŽST Malacky (mimo) v sžkm 25,337 po úroveň vchodového návestidla ŽST Kúty (vrátane).

Ide aj o zavedenie Európskeho systému zabezpečenia jazdy vlakov ETCS aplikačnej úrovne 2 v zmysle Európskej legislatívy, podľa smernice Európskeho parlamentu a rady EÚ 2016/797 zo dňa 11. mája 2016 o interoperabilite železničného systému v Európskej únii (ďalej len ,,ETCS L2“) v úseku trate Malacky (mimo) – Kúty. Súčasťou modernizácie v úseku trate Malacky (mimo) – Kúty je modernizácia železničných staníc Veľké Leváre a Kúty, zastávok Závod a Moravský Svätý Ján a výstavba novej výhybne Hôrka, súčasťou modernizácie je prestavba železničnej stanice Sekule na zastávku Sekule.

Projekt tejto modernizácie je dôležitý z globálneho hľadiska, pretože modernizácia prispieva k dokončeniu prepojenia koridorov transeurópskej dopravnej siete (TEN-T) a zabezpečeniu interoperability medzi jednotlivými manažérmi infraštruktúr.

ŽSR o tejto súťaži v zmysle zákona informovali vo vestníku verejného obstarávania. Cenu za tieto služby odhadujú ŽSR na 15,6 milióna € bez DPH. Dodávateľ by mal pre spoločnosť vypracovať projektovú dokumentáciu, zabezpečiť súvisiace inžinierske činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad.

Nakoľko prebieha verejné obstarávanie, ďalšie informácie z procesu v zmysle zákona momentálne ŽSR neposkytujú.



Právne dokumenty