Názov projektu: |
Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), komplexná rekonštrukcia železničnej trate |
||||||
Kód projektu: | 03I01-29-P08-00001 | ||||||
Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|||||||
Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I01-29-P08-00001/2024 / 26.11.2024 |
||||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
38 571 843,87 |
||||||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
STRABAG s.r.o Mlynské Nivy 61/A, 825 18 Bratislava |
37 443 537,74 | Zmluva o dielo |
21.05.2024 |
||||
Začatie realizácie projektu: | 07/2024 | ||||||
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 06/2026 | ||||||
Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
Hlavným cieľom Projektu je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, odstránenie dlhotrvajúcich obmedzení traťovej rýchlosti, ktoré spôsobujú úzke miesto a výrazné meškania vlakov na projektom riešenej elektrifikovanej trati. Predmetom Projektu je rekonštrukcia železničného zvršku a spodku koľaje jednokoľajnej trate v úseku Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), čím bude zvýšená únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu dlhotrvajúcich obmedzení traťovej rýchlosti. Pôvodne sa na jednotlivých častiach riešeného úseku pohybovala dovolená traťová rýchlosť od 60 do 80 km/h (po vynútenom obmedzení pre zlý stav sa prepadla na 30 km/h). Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate sa zvýši na 70 až 100 km/h, čo umožní skráteniu cestovných časov v danom úseku. Realizáciou stavby dôjde v železničnej stanici Hronský Beňadik a na zastávke Tekovská Breznica k rekonštrukcii nástupíšť dlhých 150 m na výšku 550 mm nad temenom koľajnice a úrovňových prístupov, inštalácií informačných tabúľ, k rekonštrukcii osvetlenia, inštalácii stojanov na bicykle, čo prispeje ku zvýšeniu kultúry a komfortu cestovania ako aj zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich. Stavba zároveň rieši úpravu železničných priecestí tak, aby spĺňali predpísané parametre pre kategóriu križujúcej komunikácie. V železničnej stanici Hronský Beňadik bude vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie typu elektronické stavadlo (vrátane zabezpečeného posunu), čím sa zároveň dosiahne úspora obsluhujúcich zamestnancov. |
|||||||
Stav realizácie k 30.06.2025: | |||||||
Práce na železničnom spodku v ŽST Hronský Beňadik a v úseku ŽST Hronský Beňadik – ŽST Nová Baňa boli ukončené. SO 32-01 ŽST Hronský Beňadik, železničný spodok – práce boli ukončené. V ŽST Hronský Beňadik boli ukončené práce na železničnom zvršku (položené koľajové polia a výhybky). V súčasnosti prebieha kladenie koľajových polí v medzistaničnom úseku ŽST Hronský Beňadik – ŽST Nová Baňa. V ŽST Hronský Beňadik a na zastávke tekovská Breznica boli ukončené práce na zriadení nástupišťa. V úseku ŽST Hronský Beňadik – ŽST Nová Baňa boli ukončené práce na rekonštrukcii zárubného múru v km 19,920-20,093. Práce na železničnom moste v km 19,171 sú v štádiu ukončenia, prebiehajú práce na izolácii mosta. Práce na úpravách a rekonštrukciách umelých stavieb (mosty, priepusty) boli ukončené. Práce na rekonštrukcii zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia sú v štádiu ukončovacích prác. V súčasnosti prebieha príprava ukončovacích prác na trakčného vedenia. |
|||||||
Finančné plnenie € k 30.06.2025: | |||||||
Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
20 536 927,59 | 0,00 |
0,00 |
20 536 927,59 |