Názov projektu: |
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, Stavba A1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník |
|||||
Názov prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok | 29710/2024/SRP/97000 | 20.11.2024 | ||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | Z401301B315 / 21.12.2024 | |||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku | 372 580 603,32 | 65 749 518,23 | 438 330 121,55 | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
„ZDRUŽENIE POD DUBINOU“, Vedúci člen združenia: TSS GRADE, a.s. |
368 897 543,08 | Zmluva o dielo | 23.12.2023 | |||
DIPRO Consult, s.r.o. | 1 163 665,25 | Stavebný dozor | 23.05.2025 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu |
03/2025 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 11.02.2025 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 11/2028 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu | ||||||
![]() |
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Predmetom národného Projektu je modernizácia trate v úseku trate Poprad Tatry (mimo) – Vydrník, Stavba A.1 Poprad-Tatry (mimo) – Vydrník. Úsek železničnej trate Poprad-Tatry – Vydrník je súčasťou dvojkoľajnej železničnej trate Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou, ktorá je súčasťou vetvy Va koridoru č. V., súčasťou trasy E 40 podľa dohody AGC (Európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach) z roku 1985 a súčasťou trasy C-E 40 podľa dohody AGTC (Európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy) z roku 1993. Ide o dopravnú a líniovú stavbu.
Projekt rieši prestavbu existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov. V súčasnosti najvyššia traťová rýchlosť dosahuje zväčša len 90-110 km/h a na niektorých úsekoch nie je vyššia ako 70 km/h. |
||||||
Stav realizácie k 30.06.2025 | ||||||
Na stavbe prebiehajú prípravné a stavebné práce na všetkých pracovných súboroch (PS) a stavebných objektoch (SO) nultého a prvého stavebného postupu, ktoré mali ku koncu mesiaca platné stavebné povolenia. Na všetkých týchto objektoch boli predložené alebo sa pripravujú na predloženie technologické postupy (TP) a kontrolno–skúšobné plány (KSP). Práce pokračujú aj na vytýčení a sondovaní inžinierskych sietí. Zvýšená pozornosť sa venovala zameraniu polohy starých banských diel pri západnom portáli. Na tomto diele bol vykonaný podrobný scan objektov, kde boli zaznamenané závaly. Momentálne prebieha spracovanie týchto údajov a vyhodnotenie polohy tohto diela voči polohe tunela Španí Háj. V rámci ÚČS 08 boli zrealizované predovšetkým výrubové a prípravné práce pre budúcu výstavbu hlavných objektov. Najvýznamnejšie aktivity na UČS 09 sa týkajú výstavby tunela Španí Háj , ktorý predstavuje technicky najnáročnejší objekt tejto časti stavby. V rámci prípravy pre razenie boli realizované práce na odťažení a zaistení východného portálu, čo umožnilo zahájenie razenia tunela. Na UČS 10 v oblasti budúcej výhybne Gánovce sa realizujú práce najmä na zabezpečovacích zariadeniach (SZZ, TZZ), ktoré budú dočasne obsluhovať novobudované výhybky. UČS 11- v úseku Vydrník – Spišská Nová Ves sa sústreďujú práce na inštalácii nového traťového a staničného zabezpečovacieho zariadenia (TZZ/SZZ). Najväčší objem stavebných a technologických činností bol sústredený do ÚČS 12. Modernizovali sa koľaje č. 10 a 12. V oblasti mostných objektov boli realizované práce: - Montáž oceľových nosníkov a strateného debnenia. - Výstavba prechodovej oblasti mosta cez rieku Poprad. - Na objektoch trakčného vedenia prebiehala montáž stožiarov, odpojovačov, káblových vedení a vývodov.
|
||||||
Finančné plnenie v € k 30.06.2025 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4 887 241,66 |
4 887 241,66 |
||
Informácie o Programe Slovensko nájdete na Program Slovensko 2021 - 2027 | Eurofondy (gov.sk) Riadiaci orgán: www.mindop.sk Centrálny koordinačný orgán: www.eufondy.sk |