13.01.2016
Zdravím Vás, Viete mi povedať, ako je možné že sa železničný most v Trenčíne stavia už 4 roky a ešte nieje ani celý spojený? Poznate most Golden Gate v San Franciscu? Ten červený? Ten postavili za rok a pol!!!??? Hlavne že je mesto bez plavárne...
S predlžujúcim sa termínom lehoty výstavby stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá)“, resp. oneskorením pri vyhotovení a uvedení do prevádzky tých stavebných objektov, ktoré bezprostredne vplývajú na kvalitu dopravnej situácie a zaužívané štandardy obyvateľov Mesta Trenčín, evidujeme aj narastajúcu tendenciu vo vyjadrení nespokojnosti s aktuálnym nepriaznivým stavom. Väčšina podnetov pochopiteľne poukazuje na neprimerane dlhý čas v obmedzeniach v používaní prístupových komunikácií a cestnej siete. Rovnako ako pre obyvateľov Trenčína, i pre Železnice Slovenskej republiky (ďalej len ŽSR) predstavuje súčasná situácia komplikovanú záležitosť spôsobenú nepriaznivou kombináciu mnohých, či už objektívnych, alebo subjektívnych príčin.
Týka sa to aj nového železničného mosta, ktorého lehota výstavby bola pôvodného harmonogramu stavebných prác naplánovaná na 36 mesiacov. Za najnepriaznivejšie okolnosti, ktoré prispeli k predĺženiu tejto lehoty považujeme povodeň v máji 2015 a nutnosť dodatočnej tryskovej injektáže. Vplyvom povodne došlo k odplaveniu prístupovej cesty pre ťažké strojné zariadenia a mechanizmy, a tým znemožneniu pokračovania v prácach podľa stanoveného harmonogramu. Povodeň tiež spôsobila vyplavenie materiálu tvoriaceho výplň ohrádzok nosných pilierov a až spomenutá dodatočná injektáž zaručila stabilitu pracovnej jamy, resp. základu pilierov mosta. Za nemenej závažnú skutočnosť možno považovať tiež prehodnotenie a prepočítanie statickej spoľahlivosti a bezpečnosti konštrukcie v zmysle STN 73 0036 „Seizmické zaťaženia stavebných konštrukcií“.